Sindskort heb ik een verzorg paard en ik merk toch wel dat stof een dingetje word? Ik heb een vaste klusjes dag op stal en daaronder valt mesten, hooiruiven vullen en aanvegen. Ik merk toch wel dat ik super erg last krijg van stof zodra ik de hooiruiven moet vullen (het zijn een stuk of 6 tot 8 ruiven) hoesten, niezen, pijn in de longen, benauwd, misselijk en af en toe zelfs duizeligheid en hoofdpijn. Dit trekt natuurlijk wel weer weg naar een aantal dagen alleen is dit natuurlijk kei vervelend op het moment zelf, heeft iemand enige tips hoe ik het voor mezelf makkelijker kan maken? (Nee ik kan deze klusjes niet skippen!! Het staat vast in het contract) Ik vrees dat zodra de zomer eraan komt het alleen maar erger word
Is het verstandig om misschien te stoppen en een andere plek te zoeken? (Een paard die bijv. op een paddock Paradise staat en niet op een warme nauwe stal) kan dit langdurig slecht zijn voor mijn gezondheid? Ik kom door weer en wind voor dit paardje maar mijn gezondheid gaat toch wel echt voor!