Een aantal jaar geleden heb ik al eens gebruik gemaakt van dit forum, dat heeft me veel geholpen toen. Vandaar dat ik er nu terug ben ... en waarom?
Afgelopen weekend, jawel, afscheid genomen van onze 28jarige trouwe ruin, kolieken, darmtorsie ... dus nu staat onze pony eenzaam te roepen, triest te wezen, samen met ons. Papa, mama, dochter maar ook onze hond mist wat ... waar oh waar vind ik terug een maatje dat mijn buik likte om de baby te masseren of om rondjes te maken rond de peuter die ontsnapte naar de weide en wonder boven wonder onder de draad kroop (met elektriciteit) ... gewoon om haar beschermengel goededag te zeggen. Maar inderdaad, we wisten dat het er zat aan te komen, elk jaar opnieuw, sinds corona, waren er kolieken en nu in de lente is dat altijd een gevaarlijke periode. Dit was dus de laatste keer, helaas ...
Dus ja, we zoeken nu opnieuw een paard dat voor lange tijd bij ons kan blijven ... waar ik als ruiter weer mee kan groeien en die ik over een 5-tal jaar aan mijn dochter kan doorgeven ... eentje die graag werkt en de papa aanvaardt als terreinverzorger en de hond respecteert als medebewoner en onze pony accepteert zoals ze is, met wat lente in de poep

Ondertussen ga ik mijn ervaring wat opkrikken, daar heb ik wat meer tijd voor nodig nu ik 50+-er ben