Heyhoi!
Ik gebruik nu sinds een halfjaartje een hulpteugel tijdens het longeren. Ik merk dat mijn paard hier heel erg goed op reageert. Hij houd z'n hoofd niet meer te ver omhoog en verdeelt z'n gewicht netjes op z'n voor- en achterhand.
Voor mijn paard is het heel belangrijk dat hij z'n gewicht goed verdeelt over zijn voorhand en zijn achterhand aangezien hij een kleine afwijking heeft in zijn heup. Hij leunt uit zichzelf iets te veel op z'n achterhand waardoor hij sneller last krijgt van zijn heup.
Ik ben nu opzoek naar een hulpteugel die ik (tijdelijk) kan gebruiken tijdens het rijden zodat hij dit tijdens het rijden ook leert dat hij z'n gewicht moet verdelen over z'n voor en achterhand.
Ik weet alleen niet zo goed welke hulpteugel het beste aansluit bij deze eisen.
Hulpteugels die achter z'n oren lopen zijn eigenlijk geen optie aangezien hij claustrofobisch is aan z'n hoofd. Dit zijn we een paar jaar geleden te weten gekomen door een bitfitter.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een foto bij dit bericht geplaatst van welke hulpteugel ik gebruik tijdens het longeren.
Alvast bedankt!!
(misschien nog belangrijk: ik heb wel leren rijden met volgens mij alle soorten hulpteugels dus ik weet wel hoe ik ermee moet rijden zodat dit niet in het nadeel van het paard werkt
)
Gelijk verbranden dat ding.