Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponypower93 schreef:Omdat mijn dochter binnenkort de overstap gaat maken naar een grotere pony komt haar eerste pony beschikbaar voor een ander ruitertje. Wij hebben ervoor gekozen haar niet te verkopen maar te verleasen zodat wij zelf in de hand kunnen houden waar ze heen gaat en in de toekomst zouden we nog een veulentje willen fokken met haar omwille van haar fijne karakter. Ik heb nog een pony in de lease staan dus ben bekend met alle regels etc. en heb een juridisch contract laten opstellen. Daarover zoek ik dus niet echt advies maar ik ben gewoon heel benieuwd naar jullie mening wat een reële vergoeding zijn om te kunnen vragen om haar te verleasen. De pony is top braaf, echt een kinderpony. Ze is een absolute leermeester in het springen en helemaal fit en gezond. Ze neemt al haar spulletjes mee.
Amber_anne schreef:Ga je haar op locatie verleasen of mag ze verplaatst worden. Wil je lessen of een bruikleen constructie
Polly schreef:Ik heb mijn pony nu verleased.
Pony is mijn eigendom, staat bij leaser op locatie en die mag hem beschouwen als eigen, betalen alle kosten en hebben vanuit mij alle vrijheid.
Medische kosten bij calamiteit gaan in overleg waarbij ik het laatste woord heb over al dan niet starten van behandeling.
Elisa2 schreef:ponypower93 schreef:Omdat mijn dochter binnenkort de overstap gaat maken naar een grotere pony komt haar eerste pony beschikbaar voor een ander ruitertje. Wij hebben ervoor gekozen haar niet te verkopen maar te verleasen zodat wij zelf in de hand kunnen houden waar ze heen gaat en in de toekomst zouden we nog een veulentje willen fokken met haar omwille van haar fijne karakter. Ik heb nog een pony in de lease staan dus ben bekend met alle regels etc. en heb een juridisch contract laten opstellen. Daarover zoek ik dus niet echt advies maar ik ben gewoon heel benieuwd naar jullie mening wat een reële vergoeding zijn om te kunnen vragen om haar te verleasen. De pony is top braaf, echt een kinderpony. Ze is een absolute leermeester in het springen en helemaal fit en gezond. Ze neemt al haar spulletjes mee.
Als de pony een leermeester is in het springen en dus een leerpony dan kun je er wel wat meer voor vragen dan bij een HTK pony denk ik. Maar als de mensen ook de onderhoudskosten moeten betalen dan moet het wel interessant genoeg blijven.
Het is ook wel handig als mensen geld overhouden om te lessen zodat de pony goed en gezond blijft.
Hier staan tarieven en voorwaarden bij gewone pony's:
https://www.ponylease.nl/voorwaarden/lease-pony-thuis/
GabberGill schreef:Ik heb mijn paard in bruikleen/lease iets.
Ik betaal alles, grote medische ingrepen/behandelingen overleggen we samen ook qua welke kosten wie draagt.
Ik heb 1 hele belangrijke afspraak en dat is dat ze bij mij blijft tot het einde of ze gaat terug naar de eigenaresse als ik het niet meer aan zou kunnen en om wat voor reden dan ook zou moeten wegdoen