Route + parkeren strandrit omg. Castricum

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Route + parkeren strandrit omg. Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 16:17

Ik zoek een fijne strandrit-optie. Paard staat in Uitgeest dus ik moet hoe dan ook met de trailer, maar liefst niet al te veel reistijd.

Voorheen ging ik bijvoorbeeld Heemskerk er op en mensenopgang Castricum er af, zodat ik maar de helft van de route door dat zware duinzand hoefde te ploegen. Of bij castricum heen en weer over het strand voor een wat korter 'rondje'. Mag nu natuurlijk niet meer...

Dus waar kan ik fijn, met zo min mogelijk zwaar duinzand (geen probleem oid, maar ik vind het gewoon saai :') ) een stuk strand meepakken?
Of waar is het prettig parkeren voor heen en weer het strand over?

Ik rijd meestal buiten op maandagmiddag omdat het dan overal wel rustig is met parkeren. Maar vanaf april (toch?) ben ik voor het strand natuurlijk weer op ochtenden en avonden aangewezen en dan zal het toch overwegend het weekend worden. Dan wil ik ook fatsoenlijk kunnen parkeren én weer wegrijden, zonder ingebouwd te staan :+

Iemand suggesties wat een fijn strand en parkeerplaats is om zo regelmatig even stressvrij mee te pakken?

Bij voorbaat dank voor jullie suggesties!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 16:22

Omdat dit topic beter past op Vraag Maar Raak ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> VMR

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 16:24

Heemskerk kan je er nog steeds op, alleen dan bij Wijk aan Zee voortaan er af :) vind ik persoonlijk ook nog eens fijner. Minder stukken zwaar zand. Als je de route niet kent kunnen we wel eens samen. Rij dat rondje regelmatig
en het is trouwens per mei. Scheelt weer wat weken :Y)

Keell94

Re: Route + parkeren strandrit omg. Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:29

Je zou bij het Johanneshof kunnen parkeren en vanaf daar het ruiterpad pakken richting het strand naar Castricum. Vind het alleen wel een smalle parkeerplaats dus zou je trailer wel ergens achteraan zetten zodat je er ook makkelijk weer uit kunt of gewoon op de bus parkeerplaats.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:42

Hargen :) Zeer ruim parkeerterrein en je stapt zo het strand op

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:53

Buiten het seizoen kun je ook naar Wijk aan zee. Dan kun je ook wel goed parkeren. Dan wel opgang noorderbad.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 08:43

Ik parkeer normaal idd bij johannashof, dat is op maandag prima te doen, in de weekenden wat minder dus dat vermijd ik :')

Dank voor de suggesties!
Hargen is top idd, alleen toch gauw 40min met trailer. Niet erg voor een keertje, maar je rijdt er toch minder gauw 'effe' naartoe merk ik, en ik wil eigenlijk iets meer strand mee gaan pakken
Waar parkeer ik in wijk aan zee het beste? Is dat bij heliomare daar?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:44

Ja bij Heliomare inderdaad. :j Nja niet daar op het terrein maar daarvoor. Je kunt ook naar de noorderpier Ijmuiden. Maar daar is het vaak al wel drukker ook met surfers etc.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:49

Hargen viel mij tegen, maar ik ben IJmuiden gewend. Als je 40 minuten naar Hargen wilt rijden dan kan je beter 30 minuten naar IJmuiden (IJmuiderslag). Dat is met mooi weer in het weekend wel wat drukker, maar sowieso mag je na 1 april niet meer na 09:30 het strand op.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 13:56

In de avond ook niet?
Ik vind het niet erg om in de zomer zo nu en dan t wekkertje eens te zetten, maar als ik dan om 9.30+ bij de trailer kom wil ik nog wel weg kunnen natuurlijk, daar heb ik ook een beetje angst voor bij mooi weer in het weekend. En soms moet je het gewoon niet willen hoor, maar ik hoop dus dat er misschien wat routes en locaties zijn die bijna altijd wel goed te doen zijn (zoals hargen idd).

Ijmuiderslag ben ik denk ik een keer geweest, dat is waar je dat 'rondje' rijdt met de auto en dan langs de weg kunt parkeren zeg maar? Ik zag daar ook nog een reguliere parkeerplaats geloof ik

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:08

Vroeger mocht je ook na 19 uur het strand op, geen idee of dat nog zo is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:08

amyz schreef:
In de avond ook niet?
Ik vind het niet erg om in de zomer zo nu en dan t wekkertje eens te zetten, maar als ik dan om 9.30+ bij de trailer kom wil ik nog wel weg kunnen natuurlijk, daar heb ik ook een beetje angst voor bij mooi weer in het weekend. En soms moet je het gewoon niet willen hoor, maar ik hoop dus dat er misschien wat routes en locaties zijn die bijna altijd wel goed te doen zijn (zoals hargen idd).

Ijmuiderslag ben ik denk ik een keer geweest, dat is waar je dat 'rondje' rijdt met de auto en dan langs de weg kunt parkeren zeg maar? Ik zag daar ook nog een reguliere parkeerplaats geloof ik

Klopt en de reguliere parkeerplaats beneden is beschikbaar als de strandhuisjes weer op het strand staan.

Volgens mij mag je op een klein stukje in Ijmuiden al na 18:00 het strand op. Je mag sowieso nooit naar rechts tussen 1 april en 1 oktober, wel linksaf richting Bloemendaal, Zandvoort, maar ik weet niet hoe de regels daar zijn. Op dat stuk mogen ook het hele jaar door honden komen, dus het is daar met strandweer wel druk.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:07

Egmond aan Zee is makkelijk parkeren, bij bad Zuid, dan rij je zo het strand op

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 14:52

Afbeelding

Dank voor het meedenken! Gisteren de route Heemskerk er op, wijk aan zee er af gereden en dat is prima bevallen. En kan meteen mooi in wijk aan zee in de gaten houden wat de parkeersituatie daar doet zodat ik opties heb :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:56

:D
Prima rondje he!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:58

Ik vind de route van /naar Wijkie door het bos ook heel leuk met die hoge heuvel erin. Het is een heerlijk uitdagende route. Tenminste, de laatste keer dat ik er 15 jaar geleden reed :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 08:43

Idd een leuk rondje! Goeie billentraining met de heuvels en zachte stukken meteen ook 8-)