Parkeren Posbank Rheden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlseL123

Parkeren Posbank Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 12:58

Goedemorgen!

Vorig weekend dacht ik met mijn paard lekker naar deposbank te gaan voor een buitenrit. Ik was niet op de hoogte dat de vele parkeerplaatsen niet toegankelijk zijn in het weekend. Nu wil ik a.s. vrijdag nog een poging wagen. Echter: waar kan ik makkelijk met mijn trailer parkeren (ik ben geen held, het liefst dus waar ik makkelijk in en uit kan rijden zonder te draaien), dichtbij een ruiterpad?

Ik hoor het graag! :)

LaDonna75

Re: Parkeren Posbank Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:14

Sowieso niet bij het Bezoekerscentrum, daar mag je niet te paard komen. Ken je deze website? https://www.natuurmonumenten.nl/node/25361 en op dit kaartje staan alle parkeerplaatsen (misschien al bekend?) https://res.cloudinary.com/natuurmonume ... 24-pdf.pdf
In Laag-Soeren zou je bij Manege de Spreng kunnen parkeren, daar heb je in elk geval de ruimte. Daar wil ik zondag met dochterlief starten (voor ons ook handiger gelegen)
En bij Lappendeken kan ook, coordinaten 52°01'43.1"N 6°03'10.5"E

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 15:22

Bij de Elsberg in Laag Soeren.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:21

De posbank zelf is niet meer toegankelijk voor paarden, helaas. De Rheder en Worthreder heide nog wel, en is ook erg mooi.

Parkeren zonder steken kan bij de Elsberg (wel op tijd zijn op een zondag, en niet een al te brede combinatie hebben, de toegangsweg is smal, met slechte bermen), maar ook bvb in Loenen aan de groenendaalse weg (kun je ook rondje rijden). Kan misschien ook bij de droefakkers, maar daar ben ik nog niet geweest.
Lappendeken kun je ook rondrijden, maar ook daar zou ik niet meer in de middag op bvb zondag heen gaan.
Allemaal gelegen direct aan de ruiterpaden :).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:10

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:19

LoveBodin schreef:
De posbank zelf is niet meer toegankelijk voor paarden, helaas. De Rheder en Worthreder heide nog wel, en is ook erg mooi.

Parkeren zonder steken kan bij de Elsberg (wel op tijd zijn op een zondag, en niet een al te brede combinatie hebben, de toegangsweg is smal, met slechte bermen), maar ook bvb in Loenen aan de groenendaalse weg (kun je ook rondje rijden). Kan misschien ook bij de droefakkers, maar daar ben ik nog niet geweest.
Lappendeken kun je ook rondrijden, maar ook daar zou ik niet meer in de middag op bvb zondag heen gaan.
Allemaal gelegen direct aan de ruiterpaden :).

Droefakkers zou ik zo geen geschikte plek voor n trailer weten.

IlseL123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 09:25

Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik wat mee :)