Vraag over de combinatie bodyprotector en airbagvest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllieCRR

Vraag over de combinatie bodyprotector en airbagvest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 18:56

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de combinatie van een bodyprotector en een airbagvest. Ik ben weer fanatieker bezig met springen en ben inmiddels twee keer gevallen. Gelukkig zonder ernstige gevolgen, maar voor mijn veiligheid wil ik graag investeren in een goede bescherming.

Ik twijfel tussen een bodyprotector en een airbagvest. Mijn voorkeur gaat uit naar een airbagvest, maar als ik de cross in wil – wat mijn plan is – ben ik verplicht om een bodyprotector te dragen. Het probleem is dat ik geen airbagvest wil kopen dat groter moet omdat ik deze dan alleen kan kan dragen met een bodyprotector.

Daarom vraag ik me af of er mensen zijn met ervaring met een combinatie van een bodyprotector en een airbagvest, bijvoorbeeld een 2-in-1 model. Helaas kan ik hier zelf niet veel informatie over vinden, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Een belangrijk punt voor mij is dat het vest bij het opblazen ook bescherming biedt voor mijn nek en stuitje. Bij sommige modellen die ik heb gevonden, ontbreekt dit, en dat zou ik juist graag willen.

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:27

Mijn man heeft ze in de eventing altijd gewoon over elkaar heen gedragen, eerst de BP en dan het airbagvest. Dat ging altijd goed. Hij is in al die tijd dat hij daarmee reed 2 keer gevallen. Beide keren ging het vest netjes af. Ik heb nog nooit gehoord van een combinatie van beiden.

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 20:36

Ik heb een airvest van hitair. Die is redelijk verstelbaar (met velcro aan de binnenkant) zodat hij zowel over je bodyprotector als over je kleren past. En hij slaat inderdaad open in je nek en over je staartbeentje.
Of hij goed werkt kan ik je niet vertellen want sinds ik hem heb ben ik slechts 1 keer gevallen en toen was hij nog niet ingeklikt :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:46

In de eventing is het heel normaal om gewoon bodyprotector én airbag vest te dragen.
Maar jouw vraag gaat er dus over dat je hem dan tijdens het springen zónder zou willen dragen. Dat is een iets lastigere combi. Want dan zal je airjacket te ruim zitten als je zonder BP rijdt in de springles.

Dit is de enige combi versie die ik weet: https://eventing-shop.com/product/21054 ... met-airbag
https://www.facebook.com/watch/?v=250894337451541 waar ze hem laten opblazen.

In het springen zie je ze tegenwoordig inderdaad vaak rijden met die slanke versies van een airjacket. Maar die zijn dan inderdaad ook meteen weer heel kort boven en onder aan de achterkant.

Dus ik vrees dat het op het moment gewoon kiezen is. Of 2 keer een (behoorlijke) uitgave doen.