Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandameisje schreef:Dit staat in mijn nieuwe stal overeenkomst . Maar dan moet ik dus een AVP aanschaffen ?
Huurder is verplicht een WA-verzekering te hebben en deze geldig te houden gedurende de looptijd van deze overeenkomst. De WA-verzekering dient in ieder geval dekking te bieden voor alle schades die het paard/de pony al dan niet schuldig en/of verwijtbaar veroorzaakt.
Lenexa schreef:De meeste verzekeringen zullen paarden erin hebben, als je particulier een paard hebt zal dat 'gewoon' onder huisdieren vallen. Als je nu al een aansprakelijkheidsverzekering hebt zou ik die gewoon even bellen om te dubbel checken.
Femke_Tweety schreef:Lees de voorwaarden en bel ze.
Dat is het enige dat zekerheid geeft.
Ik zit bij Unive, daar heb ik dus nog speciaal het paarden stuk nagevraagd.
Bij mij is nu het volgende toegevoegd, schade door mijn paard is meeverzekerd, met uitzondering van wanneer dat paard voor zakelijke doeleinden gebruikt wordt.
Zou ik dus iemand tegen betaling les geven op mijn paard en hij tettert ervandoor, berijder heeft medische kosten en het paard loopt de straat op en raakt een auto met enorme schade, dan is dat níet verzekerd.
Gaat hij ervandoor als ik zelf hobbymatig een rondje in het bos hobbel, en hij maakt schade, dan wel.
Dekens slopen, een ander paard aan gort trappen in de wei etcetera wel.
Maar dit is dus mijn situatie en mijn afspraken met mijn verzekering, dat zegt niets over of voor jou hetzelfde geldt
Pandameisje schreef:Weet iemand een verzekering die dan paarden ook mee dekt ?
BoktVerlaten schreef:Pandameisje schreef:Weet iemand een verzekering die dan paarden ook mee dekt ?
Ja, dat heb ik als eerste hier in je topic geplaatst. Deze verzekering dekt ook als je paarden een bijrijder of stalhulp verwond, naast materiële schade. Apv is dan wat tricky. Voor 35 euro per jaar heb je een specifieke verzekering
https://paardenverzekering.nl/wa-verzekering-paard/
Pandameisje schreef:Ik ga binnenkort verhuizen met mijn paard van stalling en op de nieuwe stal moet ik een WA verzekering hebben. Nu vroeg ik mij af welke WA verzekering heeft paarden ook in de verzekering zitten ?