Custom laarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lexcore

Custom laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 21:05

Hoi hoi, als eerste ! Sorry als dit topic hier niet thuis hoort, ik zou zo niet weten in welke topic eigenlijk wel _/-\o_

Maar hierbij mijn vraag: heeft hier iemand custom laarzen op maat laten maken? Zoja, bij wie of waar? En hoeveel kost zoiets? Kan me voorstellen dat custom laarzen akelig duur kunnen worden, ik wil heel graag overstappen naar laarzen (ik rij momenteel in chaps) maar ik struggle met het probleem dat ik vrij klein ben en dikke kuiten heb |( ik ben al langs 2 EJ winkels geweest en ook hun hadden helaas niks dat mij zou passen OF in mijn budget viel.

MarrieLeen

Re: Custom laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:59

Kijk eens naar de rijlaarzen van HKM. O.a. Hypostore heeft deze of kan anders de juiste maat bestellen.
Ze hebben verschillende soorten pasvormen, in heel veel combinaties. En ook nog leuk geprijsd. :j

Ik heb deze: https://www.hkm-sports.com/en/latinium-style-standard
Maar ze hebben ook gladleren, met lak, bruin, net wat je mooi vindt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:11

Ik heb destijds mijn Petrie's volledig op maat laten maken. Ik was rond de €1000 kwijt maar ik heb nog nooit zulke fijne laarzen gehad. Ik heb het via de ruitersport zaak gedaan waar ik altijd mijn spulletjes kocht, helaas zijn zij gestopt.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:14

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:32

Uit welke regio kom je? Met mijn 1,60 en volle kuiten pas ik in de standaard maten van De Niro. Die hebben 'goedkopere' instap modellen á €300/400 en dure modellen die op maat gemaakt kunnen worden maar er is dus best veel keuze.

Ik kom graag bij Levade in Haarlem. Vroeger ook wel bij van Rijs in Zevenhuizen maar wie weet zit er ook een dealer bij je in de buurt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:35

Ik haalde ze toendertijd bij Lipica. De fabriek zit in Raamsdonksveer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:44

Als je het financieel kan doen dan is custom laten maken zeker de moeite waard.
Ik laat mijn custom ( western) laarzen altijd maken in Italie. Dit omdat de schachten voor mij altijd veel te wijd zijn.Eerst bij Tony Muzi en nu bij De Niro Boots.
Kwaliteit is heel goed en je doet echt jaren met een paar.
Kwa prijs kun je het zo gek maken als je zelf wil.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:46

Ik heb die van mij laten aanmeten bij Lipica en was voor mooie cognaclaarzen met randje 600 euro kwijt. Wel een groot bedrag natuurlijk, maar is het echt waard om eindelijk met je kuiten ergens in te passen. Helaas nu afgevallen en zijn ze te groot.. maar blijven echt goede kwaliteit en zitten fantastisch. <3

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:04

Kwaliteit kost geld, je kan niet voor de prijs van een standaard laars maatwerk krijgen.
DeNiro heeft een hele brede maatrange waarbij je bijna altijd in de standaard past, en leuk geprijsd. Ik zou eerst eens kijken of je daar kan slagen.
Ik ben destijds super geholpen bij Levade Ruitersport in Haarlem.

Lipica is ook redelijk goedkoop, maar kunnen minder goed omgaan met kort dikke kuiten is mijn ervaring. Ik ben destijds naar Petrie en nu DeNiro overgestapt die dit wel veel beter ( en mooier) kunnen.

Qua prijs voor maatwerk begin je met 400 - 500 euro voor het meest basic versie tot €1500-2000 voor laarzen met allerhande opties zoals aparte leersoorten, modellen en swarovski steentjes etc. Elke optie kost geld.