Want hoe lichter de trailer, en geen 4x4 is het gewoon gevaarlijk toch?
(Vraag is voor iemand die ik ken die een 2paards trailer zoekt voor zo een auto

Belgische normen, BE rijbewijs.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sentir schreef:Tot zover gezocht kom ik uit dat een auto met een max trekgewicht van 1800 eigenlijk maar een trailer mag trekken voor 1.5 paard.
Want hoe lichter de trailer, en geen 4x4 is het gewoon gevaarlijk toch?
(Vraag is voor iemand die ik ken die een 2paards trailer zoekt voor zo een auto)
Belgische normen, BE rijbewijs.
Sentir schreef:Tot zover gezocht kom ik uit dat een auto met een max trekgewicht van 1800 eigenlijk maar een trailer mag trekken voor 1.5 paard.
Want hoe lichter de trailer, en geen 4x4 is het gewoon gevaarlijk toch?
(Vraag is voor iemand die ik ken die een 2paards trailer zoekt voor zo een auto)
Belgische normen, BE rijbewijs.
germie schreef:<knip>...dus een 550-600kg trailer en de rest is voor de 2 paarden.
Ibbel schreef:germie schreef:<knip>...dus een 550-600kg trailer en de rest is voor de 2 paarden.
Er bestaan geen 2-paardstrailers die leeg 550-600 kg wegen.
Zelfs de oude Heja 2-paards zonder zadelkamer van 30 jaar geleden woog leeg op papier 650, maar in werkelijkheid op de weegbrug 750.
2-paardstrailers wegen vanaf 800 kg (op papier).
Cheval Liberté zegt 750 op papier, maar is gewogen ook gewoon 820.
Ga je naar Böckmann of Ifor Williams, zit je aan de 1000 kg leeg gewicht voor een 2-paards..
Ibbel schreef:germie schreef:<knip>...dus een 550-600kg trailer en de rest is voor de 2 paarden.
Er bestaan geen 2-paardstrailers die leeg 550-600 kg wegen.
Zelfs de oude Heja 2-paards zonder zadelkamer van 30 jaar geleden woog leeg op papier 650, maar in werkelijkheid op de weegbrug 750.
2-paardstrailers wegen vanaf 800 kg (op papier).
Cheval Liberté zegt 750 op papier, maar is gewogen ook gewoon 820.
Ga je naar Böckmann of Ifor Williams, zit je aan de 1000 kg leeg gewicht voor een 2-paards..