Pony verkopen in de huidige markt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Pony verkopen in de huidige markt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 15:04

Ik moet voor het eerst in mijn leven en Pony verkopen. En man wat doet dat zeer. Evt is ze te leasen, maar verkoop is ook mogelijk.

Maar wat brengt een netjes gefokte, 135 hoge, Welsh B merrie. Die licht aangereden is en voornamelijk in de bossen loopt nog op? Heeft voor de kar gestaan en pakte dat echt super op!

Afbeelding

rocky_1995

Re: Pony verkopen in de huidige markt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:10

Wat vervelend dat je je pony moet verkopen.

De eerste vragen die bij mij opkomen zijn wat is de leeftijd? Heeft de pony gezondheidsproblemen? Is de pony geschikt als kinderpony? Potentie als wedstrijdpony? Is ze ook verkeersmak?
Deze factoren bepalen zeker mee wat de vraagprijs kan zijn voor de pony.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 15:18

Ah ja, sorry. Is bijna 7, geen gezondheidsproblemen, geschikt als kinderpony, maar niet beginners. Zeker potentie! Is verkeersmak.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:45

Het beste kijk je hiervoor op verkoopssites om te zien wat momenteel de prijzen zijn voor dergelijke ponies.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:16

Kinderpony, maar niet voor beginners, is voor mij geen kinderpony...

Als richtlijn: ik heb 2 jaar geleden € 2500,00 betaald voor een bomproof B-ponietje dat geschikt is voor beginners.

Voor corona vond je deze pony's nog onder de 1000 euro.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:18

Nou als menpony kunnen dit soort pony's nog best wel gevraagd zijn!

Welsh c, 7 jaar..al beleerd voor de wagen en ohz..ik zou zeggen e2 tot 2500,-.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:48

Benfan schreef:
Ah ja, sorry. Is bijna 7, geen gezondheidsproblemen, geschikt als kinderpony, maar niet beginners. Zeker potentie! Is verkeersmak.

Dus geen kinderpony
Het is net wat een gek ervoor geeft.

Wat je deelt is te weinig info om nuttig antwoord te kunnen geven doe een rondje marktplaats zou ik zeggen.

Prijzen hierboven zijn niet realistisch. Als pony gereden EN getuigd is ligt de prijs al boven de 2500!

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:10

Misschien eens raad vragen in een mentopic?

Ik heb geen idee wat de huidige waarde is van een menpony.
Ik kan alleen maar vanuit koper-standpunt vertellen wat er verwacht wordt van een kinderpony.

Vaak zijn de ruitertjes die al ervaren en groot genoeg zijn om met een minder brave pony te rijden, al eerder toe aan een D-pony (ze groeien er enorm snel uit), of aan een geschoolde wedstrijdpony.

Maar je weet het nooit, het is maar net wie je treft :-)

Vanuit verkoper-standpunt merkte ik het voorbije jaar dat er toch een afkoeling van de markt lijkt te zijn. Al is dit maar gebaseerd op 1 paard dus wellicht niet zo'n goede referentie. Daar zullen andere bokkers meer over kunnen vertellen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 20:12

Dat ze niet voor beginners is, betekend niet dat er geen kinderen op kunnen rijden. Er rijd nu een 10 jarig meisje op, pony kan erg dwars doen en is wat meer leiding nodig. Dit kan deze 10 jarige niet, is te lief en vind het eng/spannend om streng te zijn voor de pony. Kende vroeger genoeg 10 jarige met haar op de tanden waar een tijger nog braaf bij was. Ze zijn alleen wat dun gezaaid, maar bestaan zeker wel.

Ik denk dat als ze wat beter doorgereden is, je er echt een brave pony aan hebt. De 10 jarige reed gewoon mee het bos in. Alleen als de pony fris is, durft het meisje niet door te rijden. Dat frustreert de pony en die word dan dwars. Ze is iemand nodig die consequent is als dat nodig is. Ze moet gewoon lekker aan het werk, het ruitertje nu wil gewoon lekker rijden.. en er niet echt wat voor moeten doen.

@Beemsterkaas. De markt is volledig in elkaar geklapt, al helemaal voor pony's. Als ze groter was geweest dan was het makkelijker. Er is gewoon weinig vraag naar WelshB pony's, ook al is het een C pony in maat. De men-markt is geloof ik al helemaal dood gebloed. Maar goed plan! Ik zal daar eens vragen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:18

Leuke sport c ponytjes zijn zeker gewild. Markt is stil maar prijzen gewoon nog prima. Maarja hoeveel haast heb je. Zo kan je het ook in de adv zetten. Rijden nu voornamelijk buiten waarbij ze braaf is en word gereden door meisje van 10 die als het serieuzer word de pony niet durft door te pakken dus een kind onder begeleiding moet dan wel lukken toch ( ik vul even nu in voor je ) en als pony ook nog eens voor de wagen gewoon top braaf is .... Durf ik over de 3 te vragen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:00

Mijn dochter is 6, daar past een B pony prima, maar dat zou dan een hele brave moeten zijn idd. Mensen die voor hun 10 jarige een pony zoeken, gaan niet meer kijken naar een B pony lijkt me. Zou ik zelf in elk geval nooit doen. C wordt al aan de kleine kant namelijk.
Wil je meer kansen, dan zou ik kijken of iemand hem door kan rijden en bijv een paar wedstrijden met hem kan rijden. Dat verkoopt altijd makkelijk. Lukt dat niet of zijn de omstandigheden daar niet naar, dan zit je wel in een lastige poel voor een jonge onervaren niet makkelijke pony.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:02

Het is een Welsh B, die is dus maatje C pony

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:09

Afhangend van haar bloedlijn zou ze als fokmerrie toch zeker nog wel €3000/3500 moeten kunnen brengen. Zeker als ze ook nog eens bereden en betuigd is.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:18

Voordeel is wel dat de pony een grote C maat heeft, maar zo te zien is die helaas wel smaller gebouwd. Daarbij kom je al wel in een categorie waarbij er al wel wat meer ruitertjes zijn die al ervaring hebben op een a/b pony, maar de overstap naar de d pony's nog te groot vinden.
Om mij heen zie ik dergelijke pony's voor tussen de €2500,00 en €4000,000 te koop staan. Maar of er momenteel veel vraag is en ze daarvoor ook weggaan durf ik niet te zeggen.

Wellicht gewoon te koop zetten en kijken wat erop afkomt? Mocht het niet lukken, dan misschien een handig ruitertje benaderen die de pony door wil rijden in de bak?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 23:03

Oh die heb ik afgelopen dagen veelvuldig voorbij zien komen.
Leuk dier!
Zou best benieuwd zijn naar een foto van opzij

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 00:17

Nu word ik nieuwsgierig

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:32

Volgens mij is er in de winter altijd minder animo om een pony te kopen en liggen de prijzen dan ook lager. Als het weer beter wordt krijgt men meer zin.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 16:45

Afbeelding
Afbeelding

Op het moment even de beste foto's. Dit weekend maar even weer een poging wagen.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:46

Het is wel een mooie pony!
Komt vast goed.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 16:48

Beemsterkaas schreef:
Het is wel een mooie pony!
Komt vast goed.

Dat is ze zeker, en kan super bewegen. En zoals je ziet erg lief. Mag graag bij je zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:16

Leuk dier!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:26

Het is absoluut een leuke en mooie pony.
Ik denk altijd andersom, wat wil je er zelf van maken en dan kijken hoe realistisch dat staat in de markt?

Verkopen kan je altijd, het is maar net hoe je het zelf voor ogen ziet.
Niet geheel doorgereden is nu nog wel een puntje, ofwel neem je dat mee in je prijszetting of je laat de pony nog even gereden worden door een handig ruitertje. De pony zal, tenzij als je ze ook voor de kar beleerd hebt, toch dienen voor kinderen en die zouden er gemakkelijk mee weg moeten kunnen.

Hopelijk vind je snel een kandidaat koper of leaser!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:16

Kunnen eventuele kopers de pony zien en uitproberen ohz en voor de wagen? Dat speelt ook mee in de verkoopprijs.

Heeft de pony een goed papier? Want het is een knap dier dus misschien ook nog wel interessant voor de fokkerij.

Heeft de verkoop haast of heb je daar de tijd voor?

Speelt allemaal mee in het bepalen van de vraagprijs.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:27

Iedere maand dat je de pony aanhoud, kost geld. Dat kan je ook laten meewegen in een eventueel lagere verkoopprijs dan waar je op gehoopt had.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:29

Een kennisje heeft net een kleine B pony, welsh, aangereden maar nog wel wat groen, 4 jaar, niet betuigd, verkocht voor 4200 .