Misschien dat iemand hier antwoord/ een oplossing voor weet.
Ik heb voor mijn merrie een Rambo optimo deken, welke zonder liner ligt als een huis, ze rolt ze speelt, ze rent etc, en deken verschuift geen millimeter
Nu met de kou heb ik er een liner onder, de liner is ook van het model optimo, in de zelfde maat als de regendeken, alleen, nu schuift de hele boel continue, als ze alleen al wat rond stapt, gaat de deken naar een kant hangen, de liner zit bevestigd zoals moet, buiksingels zitten op de juiste maat, maar toch schuift het.
Is het Rambo horseware? Anders een andere horseware liner proberen die wat stroever is qua materiaal? Ik heb Amigo dekens met horseware liners, blijven altijd perfect zitten.
Het is idd Rambo van horseware, een andere type liner zou niet lekker passen ivm de loopsplitten,
De liner is nog niet eerder gewassen, kan ik eerdaags wel eens proberen, heb hem vandeweek een keer achter los gelaten, toen hing die helemaal op half 11, voor heb ik hem nog niet los gehad, dat zal ik eens proberen.
Verder weet ik het echt niet meer… paard is trouwens ook wel dik door dracht, misschien dat dat ook nog mee speelt
Exact hetzelfde probleem hier. Mijn pony's hadden die problemen nooit met dezelfde deken+liner. Maar bij mijn merrie hangt íe binnen een paar uur scheef. Leg ik het opnieuw weer goed op, binnen een paar uur hangt het weer helemaal scheef. Heb er nu een Bucas Smartex opgelegd.
Bij mijn paard gaat ie na een paar passen al scheef, met liner eronder terwijl het deken zonder liner geen millimeter verschuift, heb nu de liner eronder uit, en ander deken op, ga de liner wassen en dan zien wat er gebeurd,
Ben benieuwd! Bij mij schuift de deken zonder de liner ook niet inderdaad.
Sabrinatomic
Geplaatst: 02-02-25 17:08
Hier het zelfde probleem. Zonder liner geen probleem met liner schuift die binnen 1 min naar altijd de zelfde kant. De liners zijn al vaker gewassen maakte voor mij geen verschil
Ja echt vreemd, vorig jaar had ik een andere optimo op de merrie, en daar gebeurde het overigens niet, nu een nieuwe erop, met nieuwe liner en elke keer gedoe, liner zit nu in de wasmachine, hopelijk maakt dat nog wat verschil.
Jammer dat wassen bij jou niet geholpen heeft Sabrina
Je zou bijna iets antislips op de liner bevestigen zodat ze niet gaan schuiven. Of blijft de liner ook niet liggen? Dat laatste denk ik dan hè? Hmm lastiger.
Het is de liner die schuift en daardoor het deken “meeneemt” had em aan de achterkant al los gelaten, dat was helemaal dramatisch, voorkant nog niet los gehad eerlijk gezegd. Dus dat ga ik ook nog proberen, het is in ieder geval heeel irritant
Heel apart, hier echt precies hetzelfde. Voorkant heb ik ook nog niet los gehad. Blijft het heel apart vinden, mijn D-pony's hebben dezelfde deken met liners op gehad en nooit een probleem.
Zou kunnen dat door de dracht komt ? Heb je horseware al eens bericht hierover ?
Ik heb ook de Optimo en een liner eronder en ze liggen prima maar wat ik wel merk is dat de liner ondanks dat die overal vast zit wel naar achter trekt. Paard heeft er geen last van nergens druk of schuurplekken zit verder goed maar viel mij afgelopen week wel op. Verder wel erg blij ermee regent niet in etc .
Ik heb er nu een 100 grams onder eigenlijk de hele winter al .
Of het door de dracht komt geen idee, ze is natuurlijk ronder dan eerder, maar dan zou ik verwachten dat het bovendeken ook schuift, het is echt puur en alleen wanneer de liner er onder ligt dat het begint met schuiven.
Heb net toevallig een mail gestuurd naar horseware, ben benieuwd of hun nog een idee hebben,
Vervelend dat jou liners trekken, maar gelukkig lijkt je paardje er geen last van te hebben
Ik heb het een beetje gehad met mijn gewone liner bij mijn jonge paard. Maar dan schoof de liner echt onder de deken vandaan. Ik heb toen bij de voor sluiting een extra ring (zo’n sleutelhanger oog ding) vast gemaakt aan het metaal waar het klittenband doorheen gaat en de buiten sluiting van de deken aan dat oogje vast geklikt. Dat hielp wel een hoop. Maar als het bij jou als 1 geheel schuift, dan helpt dat niet.