Ik denk dus dat hoefschoennen wel een optie kunnen zijn. Beslagen liever niet. Haar hoeven zijn sterk zat en ze heeft geen ijzers nodig. (Ooit wel gehad ivm een diepe wand/zoolscheur)
Wat zijn jullie ervaringen hierin? Mij is altijd aangeleerd dat die dingen niet deugden. Maar door persoonlijk te zien, op te zoeken, enz. Is er veel veranders van hoefschoennen vroeger en wat er nu allemaal op de markt is.
Alleen, iemand die ik ken heeft renegades. Toen we samen waren gaan rijden heeft dr paard ze uitgelopen. En dit was niet de eerste keer. Verkeerde maat? Niet goed vastgemaakt?
De schoenen zouden voor een merens koudbloed zijn. Dus, niet de kleinste hoefjes. Is dat dan zelfs mogenlijk?
De schoenen moeten degelijk zijn, niet al te snel slijten, niet uitvallen, ik mag er geen wondes of ongevallen mee lopen (zoals uitlopen en daardoor misshapen of op de schoen trappen)
Ik doe lange ritten. Van 1u tot 3 of bijna 4 uur. Het bos heeft veel kiezel wegen of wegen met veel stenen. Ik wandel hierop. Het bos zelf heeft regelmatig modder. Maar niet om te zeggen dat het bijna drijfzand is, gewoon modder.
Leuke kleurtjes is altijd een pluspunt

Schiet maar met wat jullie denken of wat jullie ervaring is !