Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ding stond overigens altijd buiten, en ik ben echt niet netjes met schoonmaken geweest. Binnenzetten en na iedere rit helemaal schoonmaken verlengt de levensduur van de bodem uiteraard aanmerkelijk.cissy schreef:Heb je een aankoop keuring gedaan voor de trailer? Banden check of ze niet te oud zijn, houtwerk laten checken. Kitranden nalopen, remmerij, koppeling etc.
Polyester trailers kunnen ook hout in de wanden hebben zitten die ook kunnen wegrotten, kun je oa testen door tegen het midden vd wand te leunen en kijken of hij meegeeft of niet.
Na aankoop heeft het me 600 euro gekost, banden vervangen, kit etc. Verder laat ik hem ieder jaar helemaal checken, dat kost bij de Impex dealer 160-180 euro. Daarvoor ben ik zelf niet handig genoeg en juist vanwege het hout wil ik er zeker van zijn dat het in orde is. FleurSandro schreef:Ik heb een oude Westfalia trailer, die inmiddels 8 jaar in mijn bezit is. Buiten de jaarlijkse onderhoudsbeurt geen gekke dingen gehad.
Vorig jaar de bodem laten vervangen+ rubberen gietvloer + onderhoud was bij elkaar +- 2000 euro, echter was dit een behoorlijk lastige klus en daardoor veel meer werk dan vooraf gedacht en dus wat duurder uitgevallen dan de offerte (€1500). In februari wordt de klep vervangen+ nieuwe rubberen mat + 4 nieuwe banden (offerte €950)
Trailer 8 jaar geleden gekocht voor €1600. Tot de dag van vandaag nog zo blij mee. Oerdegelijk en het zeker nog waard, denk wel zodra deze bodem/klep rot wordt is het toch echt klaar voor de trailer en ga ik opzoek naar iets nieuws.
Onlylienn schreef:FleurSandro schreef:Ik heb een oude Westfalia trailer, die inmiddels 8 jaar in mijn bezit is. Buiten de jaarlijkse onderhoudsbeurt geen gekke dingen gehad.
Vorig jaar de bodem laten vervangen+ rubberen gietvloer + onderhoud was bij elkaar +- 2000 euro, echter was dit een behoorlijk lastige klus en daardoor veel meer werk dan vooraf gedacht en dus wat duurder uitgevallen dan de offerte (€1500). In februari wordt de klep vervangen+ nieuwe rubberen mat + 4 nieuwe banden (offerte €950)
Trailer 8 jaar geleden gekocht voor €1600. Tot de dag van vandaag nog zo blij mee. Oerdegelijk en het zeker nog waard, denk wel zodra deze bodem/klep rot wordt is het toch echt klaar voor de trailer en ga ik opzoek naar iets nieuws.
Moet zeggen dat ik de kosten hoger heb ingeschat.. ik dacht als je grote onderhoud eraan hebt, vloer vervangen etc dat je al snel rond de 3000 zou zitten,
De trailer waar ik interesse in heb is een Bockmann.... ik ben niet zo thuis in de trailer wereld maar schijnt een goed merk te zijn.
Onlylienn schreef:FleurSandro schreef:Ik heb een oude Westfalia trailer, die inmiddels 8 jaar in mijn bezit is. Buiten de jaarlijkse onderhoudsbeurt geen gekke dingen gehad.
Vorig jaar de bodem laten vervangen+ rubberen gietvloer + onderhoud was bij elkaar +- 2000 euro, echter was dit een behoorlijk lastige klus en daardoor veel meer werk dan vooraf gedacht en dus wat duurder uitgevallen dan de offerte (€1500). In februari wordt de klep vervangen+ nieuwe rubberen mat + 4 nieuwe banden (offerte €950)
Trailer 8 jaar geleden gekocht voor €1600. Tot de dag van vandaag nog zo blij mee. Oerdegelijk en het zeker nog waard, denk wel zodra deze bodem/klep rot wordt is het toch echt klaar voor de trailer en ga ik opzoek naar iets nieuws.
Moet zeggen dat ik de kosten hoger heb ingeschat.. ik dacht als je grote onderhoud eraan hebt, vloer vervangen etc dat je al snel rond de 3000 zou zitten,
De trailer waar ik interesse in heb is een Bockmann.... ik ben niet zo thuis in de trailer wereld maar schijnt een goed merk te zijn.