Trailer met zadelkamer voor kleinere paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Trailer met zadelkamer voor kleinere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 19:03

Binnenkort willen we een nieuwe trailer kopen. We willen graag een tweepaardstrailer met een zadelkamer voorin de neus.

Toch, ik twijfel. Want die zadelkamers zijn best hoog en mijn koudbloedjes hebben een stokmaat van rond de 1.50m. Ik ben toch een beetje bang dat ze dan tijdens het vervoer met de kaak op die zadelkamer komen te leunen, omdat er verder geen ruimte voor hun hoofd is.

Ik ben dus op zoek naar een trailer waarbij de afstand tussen de borststang en de zadelkamer heel erg ruim is, of dat de zadelkamer juist wat lager is dan standaard.

Nu schijnt Bockmann een trailer voor ijslanders te verkopen. Iemand hier die zo'n trailer heeft toevallig?
Bij een standaard Bockmann staat helaas de zadelkamer erg dicht op de voorstang en is de zadelkamer ook nog eens vrij hoog. Dat zoek ik dus niet.

Of iemand hier die ook kleinere paarden vervoert in een trailer met zadelkamer en die mij een geschikt model kan aanbevelen?

FleurSandro

Re: Trailer met zadelkamer voor kleinere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:17

Wat vind je van de Cheval Liberte Touring jumping? Deze heeft een zadelkamer van bodem tot plafond in de punt zitten en aan beide kanten een mooie hoge deur om de trailer in te gaan. (Dit wordt de opvolger van mijn trailer, ik heb zelf een haflinger)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 18:43

Even een update. Ik heb een trailer gekocht. Het is een Bücker Careliner Alu geworden.
Zadelkamer is best hoog, maar de ruimte tussen stang en zadelkamer is dermate dat het gaat. Zeker dankzij die voerbak uitsparing die dit merk heeft (net als Humbaur).

Ik heb goed gezocht maar kon eigenlijk geen trailer vinden die daar echt ruimte had zonder zelf loeizwaar te zijn. Deze past binnen mijn zoektocht en ik ben er blij mee. Al had die zadelkamer echt lager mogen zijn :D

Afbeelding