Ik probeer mezelf te verdiepen in specifiek deze twee paarden rassen en zou graag van jullie willen horen hoe jullie je paardjes ervaren en wat hun eigenschappen en gedragingen, knelpunten, eventuele genetische aandoeningen, etc etc. Is! Zodat ik een algemeen beeld van ze kan schetsen

Dit omdat ik (in de verre toekomst) graag een veulen van een van beide rassen zou willen kopen, of misschien wel een kruising als dat een passende match blijkt te zijn! Wie weet!
Vandaar dat ik wel heel erg benieuwd ben.
Ik ben gek op barok paarden maar heb geen behoefte aan een heel grote en zwaar (trek)paard. Zelf ben ik 176cm lang, dus te klein kan ook niet.
Friezen hebben een plekje in mijn hart, maar met alle gezondheidsrisicos en genetische aanleg zit ik daar niet op te wachten...ook ben ik gek op Fjorden, Merens, Barock pinto's, Tinkers, en alles wat flink koppig kan zijn en niet te heet of drentelig is ivm dat ikzelf af en toe ook flink gespannen kan zijn en mezelf dan niet meer tot rust krijg.
Tot nu toe kwam ik uit op de Murgese en Knabstrupper en ga dus even extra mijn huiswerk doen

Fotos zijn natuurlijk ook zeer welkom, heerlijk even paardjes kijken

Alvast bedankt!