Ervaringen full poly trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Forester13

Ervaringen full poly trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 17:03

Hallo

In onze zoektocht naar een 2dehandse 2-paardstrailer hebben we een Anssems Excellent van 4 jaar oud in zicht.

Deze is volledig polyester. Ook de vloer!
Onze voorkeur gaat evenwel naar een aluminium bodem, zelfs volledig alu. Dat lijkt ons steviger, duurzamer.
Maar de dealer zegt dat een polyester vloer ook lang meegaat.
Is dat zo?

Het voordeel van deze Anssems trailer is dat hij een ruime binnen- en hoogtemaat heeft: 331x166x236. Voor een frisse BWP van 1m70 lijkt me dit wel handig.

Andere trailers die ons interessant lijken:

BOCKMANN Portax Esprit (FULL ALU) - 2 jaar oud - ook ruim - weliswaar boven budget
Ledig gewicht: 843 kg - 
Binnenmaat (LxBxH):: L327cm x B165cm x H230cm

HUMBAUR EQUITOS ALU PLUS (FULL ALU) - 5 jaar oud - binnen budget

Ledig gewicht: 863 kg - 
Binnenmaat (LxBxH):: L315cm x B165cm x H230cm

CHEVAL LIBERTÉ GOLD (PULLMAN) (FULL ALU) - 3 jaar oud - binnen budget - maar hiervan lees ik heel wat minder goede ervaringen...
Ledig gewicht: 780 kg - 
Binnenmaat (LxBxH):: L315cm x B167cm x H230cm

Kan iemand helpen bij de keuze? Is die Ansems een goede keuze?
Indien je zelf zou kopen, ongeacht budget, welke zou je zeker nemen of niet nemen?
Of tips van andere merken/types?

Alvast dank.

Eroqui

Re: Ervaringen full poly trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:55

Hoi

Ik heb de indruk dat er redelijk wat Anssems Excellent op de 2dehands markt zijn. Net zoals Chevalier Liberté. Is dat omdat ze iets minder van kwaliteit zijn? Geen idee. Ik ben ook op zoek naar een degelijke okkazie.

In elk geval beweerde de dealer van Anssems dat een polyesteren vloer heel degelijk is en niet rot omdat er geen hout in zit. Maar mijn voorkeur gaat ook naar een alu vloerplaat.

Benieuwd naar andere reacties.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:53

In mijn trailer zoektocht heb ik een polyester bekeken; die had echt van die haarscheuren/sterren in de het polyester.
Om die reden laten staan want reparatie daarvan is erg prijzig.
Polyester is ook gevoelig voor verkleuren dus moet je jaarlijks laten behandelen of binnen wegzetten.

Cheval Libertés hebben een matige afwerking. Voelt niet heel degelijk als je bv deurtje opent.

Heb nu een Humbaur Single, alu met polyester kap. Heel blij mee en voelt erg degelijk in vergelijking tot de Cheval liberte.
Het is een 1,5 paard maar heb echt een flinke zadelkamer erin zitten. Da's ook nog iets om in je vergelijking mee te nemen, welke trailer je ook gaat nemen.

Forester13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 18:21

Paris_ schreef:
In mijn trailer zoektocht heb ik een polyester bekeken; die had echt van die haarscheuren/sterren in de het polyester.
Om die reden laten staan want reparatie daarvan is erg prijzig.
Polyester is ook gevoelig voor verkleuren dus moet je jaarlijks laten behandelen of binnen wegzetten.

Cheval Libertés hebben een matige afwerking. Voelt niet heel degelijk als je bv deurtje opent.

Heb nu een Humbaur Single, alu met polyester kap. Heel blij mee en voelt erg degelijk in vergelijking tot de Cheval liberte.
Het is een 1,5 paard maar heb echt een flinke zadelkamer erin zitten. Da's ook nog iets om in je vergelijking mee te nemen, welke trailer je ook gaat nemen.

Oei ja… scheurtjes waar dan wellicht vocht in geraakt en die dan groter worden… Ik blijf er af :)

Ik ging onlangs een Bockman bekijken, maar de zadelstangen lijken niet lang genoeg voor mijn zadel.
Ik denk dat ik die Humbaur ga bekijken ; dat lijkt me een segment hoger en als de zadelkamer groter is, dan kan het een match zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:59

Eroqui schreef:
Hoi

Ik heb de indruk dat er redelijk wat Anssems Excellent op de 2dehands markt zijn. Net zoals Chevalier Liberté. Is dat omdat ze iets minder van kwaliteit zijn? Geen idee. Ik ben ook op zoek naar een degelijke okkazie.

In elk geval beweerde de dealer van Anssems dat een polyesteren vloer heel degelijk is en niet rot omdat er geen hout in zit. Maar mijn voorkeur gaat ook naar een alu vloerplaat.

Benieuwd naar andere reacties.

Nee hoor de Anssems zijn prima trailers.
Ik heb ook een anssem staan van inmiddels een jaar of 5,5 oud en toevallig vorig jaar bandjes vervangen en een bedrading van een achterlamp maar verder eigenlijk nog geen dingen aan gehad.
eerste 1,5 jaar stond hij binnen en laatste 4 jaar buiten. ( wat je trailer nooit ten goede komt, maar helaas binnen geen plek )
Het zijn fijne ruime trailers, ligt stabiel op de weg en ik heb er zowel grote paarden als kleine pony's in vervoerd. Voordeel is dat je de stangen hoog en laag kunt zetten.

Afbeelding

En als ik dan toch een nadeel moet noemen dan is het dat er soms vocht in de voerbak voor in de trailer blijft staan.

Ik heb destijds ook getwijfeld tussen de Humbaur en tussen de anssem.
Cheval Libertés werden bij ook afgeraden, omdat ze inderdaad bekend staan om hun minder goede afwerking/kwaliteit