Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laurievc schreef:De evolution klapt toch een stuk naar onder uit ook, alsin richting stuitje? Heb je dan de juiste maat?
Hoe ben je gevallen? Op je stuitje of?
Celebi schreef:Die Hit Air vesten waren geloof ik als een van de eerste volledig gecertificeerd. Zijn hartstikke goede vesten! Maar wanneer je met paard en al valt of in een sprong beland kan het zijn dat je nog niet ver genoeg van je paard af bent om de airbag te activeren. In de cross mag daarom een airbag alleen gebruikt worden met een stevige bodyprotector eronder omdat rotatie vallen regelmatiger voorkomen en je vrij harde obstakels kunt raken.
Je zou kunnen kijken voor een extra rug en/of borstbeschermer in je Hit Air. Die verkopen ze los bij. Ik heb zelf een extra rugbeschermer erin zitten en dat voelt toch wel als een prettig idee mocht ik ooit ergens tegenaan vallen.
Hannanas schreef:Als je vaak springt zou ik dubbel dragen als ik jou was.
Een boddyprotector beschermt je stuitje niet zoals een hit-air doet maar beschermt wel op een stijvere manier je rug als je vanuit het zadel IN een sprong terecht komt. Ook beschermt de hit-air beter je nek en je ruggengraat door de opblazende stabilisatie. Dus geen hit-air maar wel een bodyprotector lijkt mij ook een slechte keuze. Ik zou dus dubbel dragen als je zo in de kreukels hebt gelegen en je zwakke plekken blijft houden. Beter voorkomen dan genezen.
Ik zou een bodyprotector kiezen bestaande uit allemaal kleine blokjes. Of alleen de rugplaat van hit-air erbij. Misschien is dat al genoeg.
En bèta 2009/2018 mocht je voor een bodyprotector gaan.
https://beta-uk.org/body-protectors/
Celebi schreef:Naast rug en borstbeschermers heeft hit air trouwens ook nog beschermers voor aan de zijkant bedenk ik me nu. Als normale stijve bodyprotectors je vaak ongemak geven zou dat wellicht een fijn alternatief zijn. Dat zit toch wat losser om je lijf die losse inzetstukken, maar biedt meer bescherming dan niks.
Vanuit de cross moet je echt een stevige bodyprotector dragen onder een airbag dus het lijkt me wel dat die combinatie de beste resultaten kunnen geven, maar het is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen wensen.