CAP strak maar na voren te duwen tot op neus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje84

CAP strak maar na voren te duwen tot op neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 17:11

Hoi,

Mijn nieuwe cap zit aan de voorkant en zijkanten strak. Achter heb ik ruimte over, hoe strak ik hem ook draai daarboven in het hardere gedeelte veranderd er niks aan.
Doordat ik aan de achterkant ruimte over heb kan ik de cap na voren duwen tot hij mijn neus raakt , dit lijkt mij bij een val op mijn achterhoofd niet handig.

Als ik op de kop hang blijft de cap gewoon hangen en ik heb een rode afdruk op mijn voorhoofd als hem op heb gehad. Kleiner kan echt niet maar achter zit gewoon veel ruimte en kan ik er met gemak 2 vingers bij steken . Zijkant en voorkant sluit echt goed aan.

Past deze cap dan wel goed ? Of moet ik toch op zoek naar iets anders. Ik lees overal wel over te wijd aan de zijkanten maar ik heb het juist net anders.
Heeft iemand tips welk merk dan het beste zou passen?

Alvast bedankt.

troi

Re: CAP strak maar na voren te duwen tot aan hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:13

Lijkt me dat deze een verkeerde pasvorm heeft voor jouw hoofd. En das onveilig. Zoek een ruiterzaak die redelijk wat op voorraad heeft en gaan passen. Het is vooraf lastig te voorspellen welke merk en type zal passen

Leentje84

Re: CAP strak maar na voren te duwen tot op neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 17:19

Ik ben er toen ik deze kocht vorige week echt heel veel op gehad (alle merken die in mijn maatvoering aanwezig waren) volgens de verkoopster zat deze het beste. Maar ik zit er wel aan te denken een andere te halen. Wil alleen niet weer een miskoop doen want deze was ook 160 euro.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:31

Deze cap past duidelijk niet. Soms is het crime hoor, een passende cap vinden. Maar het is wel heel belangrijk dat hij echt goed zit. Die rode afdruk is al een veeg teken, maar dat hij op je neus klapt, klinkt gewoon gevaarlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:41

Terug naar de winkel met je cap.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:14

Ik vermoed dat je nu een ovale cap hebt en juist een rond model nodig hebt. Welke cap heb je nu gekocht?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:31

Je hebt m nog maar net, ik zou er mee terug gaan. Even goed schoonmaken als je m gebruikt hebt en bon mee en terug naar de winkel.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:33

cissy schreef:
Je hebt m nog maar net, ik zou er mee terug gaan. Even goed schoonmaken als je m gebruikt hebt en bon mee en terug naar de winkel.

Gaat dat zo makkelijk als ie al gebruikt is? Her verkopen kunnen ze niet, ze weten nooit of er mee gevallen is...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:37

In die week dat ze m pas heeft?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:38

cissy schreef:
In die week dat ze m pas heeft?

Ja? Geen idee?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:41

Als je ermee valt dat is dat waarschijnlijk te zien op de cap.
Ik zou gewoon naar de winkel teruggaan, vragen staat vrij.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:44

Dat is waar natuurlijk..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:08

Slechte verkoopster ! CAP past duidelijk niet goed.

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 20:18

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga ermee terug , heb er nog niet mee gereden alleen thuis opgezet om te kijken of hoofdpijn zou krijgen want in de winkel mocht ik ze maximaal 2 minuten ophouden. En zo kwam ik er thuis achter hij toch niet helemaal goed lijkt te zitten. Hopelijk vind ik dan iets wat beter past.

Ik had nu de Charles Owen kylo mips.

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 10:09

Ik heb hem terug gebracht en alles gepast.
Alle caps waren na voren te duwen , een maat kleiner kregen we dan weer niet op mijn hoofd.
De beste (die ik nu heb) zit meer op mijn hoofd dan erom maar dat is volgens de verkoopster gewoon het model. De bandjes voorkomen dat hij op mijn neus komt als hij na voren schuift. Zonder bandjes valt hij wel van mijn hoofd als ik voorover buig.

De maat is nu ook kleiner (nu 51-55 / eerst 55-58) dat geeft wel wat klemmend gevoel dus hoop ook ik geen hoofdpijn krijg.

Ik kan ook een stapeltje van 5 watten schrijfjes op mijn hoofd leggen en dan valt de cap net zo hoog als zonder… (heb dus ruimte tussen bovenkant hoofd en cap over)

Ik twijfel nog steeds of ik nu wel een veilige cap heb maar volgens de verkoopster was dit mijn enige en dus beste optie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:14

Bij sommige caps kun je ook de diepte/hoogte instellen van de cap, dmv een kunststof framewerk binnen in je cap.
Het klinkt alsof jouw hoofd niet zo hoog is en je een relatief ondiepe cap zou moeten hebben.

Misschien met die kennis nog eens (bij een andere winkel) caps passen?

Mijn Uvex kan ik wat aan de hoogte instellen, geen idee welke caps dat nog meer kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:16

Ik zou weer terug gaan je geld terug eisen en naar een andere winkel gaan waar wel een deskundige verkoopster zit. Een cap moet gewoon goed zitten. Zonder kunstgrepen en al helemaal niet wat de bandjes ervoor moeten zorgen dat het op je neus klapt. Als het strak zit is het onaangenaam zeker als het dadelijk warm weer wordt. En hij moet gewoon goed omsluiten om je hoofd ook aan de bovenkant.

Dit is gewoon een niet acceptabele situatie, die de verkoopster zo veroorzaakt heeft

Ik moest echt altijd een ovale hebben en die zat dan nog goed, maar ook daar heb ik bij drie of vier winkels moeten zoeken voordat ik het juiste passend model had.

Ik heb nu hetzelfde probleem steeds met motorhelmen. Ik heb een kort hoofd waardoor een helm al gauw te groot lijkt maar hij sluit goed om mijn hoofd aan. Bij een op het oog goed passende helm is hij juist te klein krijg ik hoofdpijn en gaat het zeer doen. Dat kost ook heel wat pas werk voor de juiste gevonden heb.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:26

Dan past de cap nog steeds niet. Ik denk dat deze ruitersport zaak jou niet verder kan helpen en je ergens anders moet kijken. Maar niet gaan rijden met een cap die niet past hoor.

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 10:49

Ze had me gewoon echt overtuigd dat dit de beste optie was, twijfelde zelf in de winkel al of ik hem wel wou kopen maar ze haalde me over met het feit ze mij echt geen onveilige cap zou verkopen. Heb er ook nog een air vest bij gekocht omdat mijn paard last van winter frisheid heeft en ik nog een beginnende ruiter ben.

Was wel een andere verkoper dan de vorige keer want ben na een ander filiaal gereden. Mocht hier de caps wel langer op mijn hoofd houden dus kon daar beter proberen dan in het andere filiaal alleen niks zat goed. Ze hadden ook alleen verstelbare. Mijn oude cap is een maat en ziet er inderdaad ook ronder uit, die hun hadden waren allemaal ovaal.
Maar die cap kan ik nergens meer vinden; merk global (ouderwets model uit 2001 staat erin). Wel heeft mijn nieuwe cap hetzelfde keurmerk als mijn cap uit 2001. En1384 en mijn oude zou denk ik wel net een maat kleiner mogen (zat in het begin goed maar nu iets te ruim geworden)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:57

Een cap die op je hoofd zit in plaats van om je hoofd past natuurlijk ook niet. Die fout zie je helaas veel gemaakt worden. Zou deze ook zo snel mogelijk terug brengen..

Verstelbaar maakt niet zoveel uit, dat maakt juist dat je de cap goed stevig kunt aandraaien. Maar de vorm moet gewoon passend zijn bij jouw hoofd.

In de epplejeck heb ik ook echt alles gepast van de goedkoopste tot duurste (KEP) en niks paste tot ik uiteindelijk een Uvex op had die wel matchte. Was de enige in de hele winkel. Mijn ervaring was juist dat alle caps te rond waren en ovaal juist lastig was. Dus vraag me af of en waarom dat zo veranderd is? Heb je echt alles gepast daar? Ik werd overigens echt heel vriendelijk geholpen en er werd echt meegedacht om de juiste cap te vinden.

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 11:10

Ik heb er ook echt alles gepast. Eerst in Duiven daarna in Den Bosch . Volgens hun waren de verschillende kleuren niet anders in de pasvorm.
Heb er zelf een op gehad die ze helemaal konden instellen en veranderen maar die zat niet anders als die ik nu kocht dus had zoiets van daar ga ik geen 250 euro meer voor betalen alleen maar omdat ik die mooier vond.

Ik weet niet of de vorm zo veranderd is, weet alleen dat beide caps die ik gekocht had en volgens hun dus het beste zaten er ovaler uitzien dan mijn oude cap. Mijn oude cap is breder en de nieuwe zijn smaller dan dat ze lang zijn zeg maar.

Het nadeel van het aandraaien vind ik dat alleen het onderste deel kleiner word . ik zit tussen maat 55 en 56 in volgens de verkoper. En als een verstelbare hebt past daar ook een hoofd met een maat van 58 in. Ze hadden een merk dat afwijkende maten had 51-55 en daarom zat deze volgens haar het beste. Dan hield ik in elk geval geen ruimte op mijn achterhoofd over. Alleen heb ikzelf het gevoel deze schaal iets te klein is waardoor hij op mijn hoofd zit inplaats van erom. Maar volgens de verkoper hoorde dat gewoon echt bij dit model dat hij voor mijn gevoel erop zit inplaats erom.

Maar ik ga hem terug brengen , moet alleen even uitzoeken naar welke winkel ik dan kan gaan voor een nieuwe want online is helemaal niet handig.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:48

Weet je welke merken je allemaal hebt geprobeerd?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:18

Ik snap niet zo goed dat je ook de tweede keer een cap meeneemt op basis van "de verkoopster zegt" terwijl je zelf voelt dat ie klemt. Je mag best wat beter naar jezelf luisteren hoor. De verkoopster kan van alles zeggen maar jij voelt het toch zelf het beste

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:21

Heb je niet een kennis of vriend(in) die al wat langer in de paarden zit die even met je mee kan kijken? ik moet het vanwege de vorm van mijn hoofd helaas ook doen met 'het beste van het slechtste', maar dat klinkt toch nog anders dan hoe het bij jou klinkt.....

Overigens zijn de caps in de afgelopen 25 jaar nogal veranderd. En een cap van 2001 is qua stevigheid ook nog meer wat het moet zijn, want wel kan maken dat het juist fijn zit (beetje het idee van 'oude schoenen zitten het lekkerste', zeg maar, maar in het geval van een cap maakt juist dat hem dan onveilig).

Maar ik denk dat jij echt gebaat kan zijn met iemand die met je mee gaat, want nu kom je dus 2 keer thuis met een cap waar je zelf niet tevreden over bent, maar die je dus wel gekocht hebt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:25

Leentje84 schreef:
Ik heb hem terug gebracht en alles gepast.
Alle caps waren na voren te duwen , een maat kleiner kregen we dan weer niet op mijn hoofd.
De beste (die ik nu heb) zit meer op mijn hoofd dan erom maar dat is volgens de verkoopster gewoon het model. De bandjes voorkomen dat hij op mijn neus komt als hij na voren schuift. Zonder bandjes valt hij wel van mijn hoofd als ik voorover buig.

De maat is nu ook kleiner (nu 51-55 / eerst 55-58) dat geeft wel wat klemmend gevoel dus hoop ook ik geen hoofdpijn krijg.

Ik kan ook een stapeltje van 5 watten schrijfjes op mijn hoofd leggen en dan valt de cap net zo hoog als zonder… (heb dus ruimte tussen bovenkant hoofd en cap over)

Ik twijfel nog steeds of ik nu wel een veilige cap heb maar volgens de verkoopster was dit mijn enige en dus beste optie.

Hopla, geld terug en naar een andere winkel gaan. Iets verkopen dat niet past is gewoon niet veilig. Stomme verkoopster.