De laatste tijd open ik veel topics omdat mijn paarden leven echt een chaos is. Mijn paard heeft sinds kort een peesblesuure (lees topic dik been of peesblessure?). Ik heb besloten om mijn paard op een plek te zetten waar de stallen ruim zijn en fijne bedekking hebben en waarbij ze dus weinig buiten komen (2 uurtjes per dag). Ik weet niet hoe dit voor hem gaat zijn omdat hij nooit echt boxrust heeft gehad bij mij maar het is wel het advies van de dierenarts. Even de peesblesure ter zijde...
Ik heb al een jaar geen plezier meer in het hebben van een paard. Het geeft mij zoveel stress over welke pensionstalling is het beste en waar doe je nou echt goed aan. Daarnaast gaat het rijden ook met pieken en dalen. Waarvan de pieken beduidend minder zijn als de dalen. We zijn geen goed team en het communiceren gaat lastig. Hier had ik voorheen goed hulp voor maar doordat nu de stalling echt veel duurder is geworden en er dierenarts kosten zijn door de blessure blijft er gewoon niet veel over om hulp te kijken bij het rijden. Ik zit er ook enorm tegen op om weer te beginnen.
Mijn paard is 6 jaar oud en verder enorm lief en op de grond zijn we wel een goed team. Ik wil echt het beste voor hem maar ik lijk dat nergens echt goed te kunnen geven aan hem. En als die plek er dan toch is zit ik dus nog met mijn eigen plezier. Hebben mensen hier tips voor of eigen ervaringen? Ik wilde dit ook graag van mij afschrijven.
. De stal heeft een mooie buitenbak (die zelfs nu droog is
). Ook grenst het echt aan een groot bos. De prijs is ook nog eens enorm gunstig. Echt een uitkomst voor mij en mijn paard om het zo weer op te kunnen bouwen en daarna goed les te nemen. Zo kan ik hem of verkoop klaar maken of zelf weer plezier in krijgen. Die keuze hoef ik dus nu gelukkig niet te maken