Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Onali schreef:Ik ging van Dordrecht naar Ede en zit nu al 12 jaar op de Utrechtse heuvelrug.
Persoonlijk vind ik de Veluwe veel mooier kwa paden, veel meer keuze aan ruiterpaden.
Ivm de wolf zijn wel veel dingen verandert. Veel stallen zijn gestopt, waar de norm 24/7 buiten was is ook voorbij. En eerlijk zou ik nu niet meer de heide op durven.
UH is nog niet zo heel erg kwa wolven, maar als er niks verandert wordt het hier ook minder fijn.
Kwa mensen mentaliteit is het ook een verademing. Hoewel ik het in Ede gezelliger vond, iedereen begroette elkaar op de heide. Op de UH helaas niet.
Blacky94 schreef:Grappig wel hoe je de mentaliteit hier een verademing vindt tov de UH. Zelf heb ik voor m'n gevoel nooit zoveel verschil gemerkt, maar heb de laatste jaren ook vrijwel niet buiten gereden. Wel heb ik het idee dat het alleen maar drukker wordt in het bos/op de hei. Je kan soms over de koppen lopen, terwijl dat vroeger voor mijn gevoel niet zo was...
Onali schreef:Blacky94 schreef:Grappig wel hoe je de mentaliteit hier een verademing vindt tov de UH. Zelf heb ik voor m'n gevoel nooit zoveel verschil gemerkt, maar heb de laatste jaren ook vrijwel niet buiten gereden. Wel heb ik het idee dat het alleen maar drukker wordt in het bos/op de hei. Je kan soms over de koppen lopen, terwijl dat vroeger voor mijn gevoel niet zo was...
In Dordt groette mensen elkaar gewoon niet. Tenzij je de hond uitlaat.
Toen ik in Ede kwam wonen en op de hei ging rijden groette iedereen me.
En al snel had je door wie er toerist was en wie niet. Die zeiden namelijk niks of te laat
Maar inderdaad, zeker in de weekenden en vakanties, het is heel anders tegenwoordig. Veels te druk.
Op de UH zeggen ze of niks of een kort knikje.
Erg jammer, had ik net mn social skills opgekrikt is het weer weg.
cursebreaker schreef:Het ligt er natuurlijk idd aan wat je zoekt voor je toekomstige paard en wat bij jezelf past qua wonen ook.
Ik woon al m’n hele leven in zuid-Limburg (vele generaties voor mij ook) en vond dit uiteindelijk qua paard houden echt fantastisch voor wat ik graag zocht voor m’n paard en wilde ondernemen me hem. Zulke prachtige buitenrij mogelijkheden (met hoogteverschil) en ook genoeg stallingen waar ze iig de hele dag naar buiten gaan zomer- en winter met genoeg weidegrond icm faciliteiten alsook 24/7 etc, en voor heel wat leukere prijzen tov wat ik in veel andere delen van het land zie (is voor mij wel al ruim 10jaar geleden dat ik een paard had maar ik zie en hoor wel nog genoeg om me heen). En qua wonen… ik woon er al m’n hele leven en zie mezelf hier ook nooit meer weggaan- woon momenteel pal naast de brunssumerheide en ben met 7min in de Duitse Tevener heide en met 20minuten in het Nationaalpark de hoge kempen in BE, woon op 40min afstand van de Belgische Ardennen en op en 1,5u van de Duitse Eifel, wat zowel qua wonen alsook dingen ondernemen met hond of paard echt ideaal maakt. Het enige wat het voor mij perfect zou maken zou kust strand zijn haha, dat zou m’n leven compleet maken en misschien iets minder toeristen in de vakantie periodes en met goed weer. Maar Zuid-Limburg zit echt in mijn hart en ziel. Zoveel geschiedenis en cultuur te vinden ook hier, het ‘leeft’ echt. Maar ik denk dat iedereen zich zo voelt als ze ergens vandaan komen waar ze het geweldig vinden dus het is zo persoonlijk natuurlijk. Je weet gewoon niet of en waar je kunt ‘aarden’, dat moet je toch altijd zelf ondervinden. - zeker als je echt zou verhuizen naar een regio waar je zelf ook niet bekend bent nog.
Qua omgeving en stalling mogelijkheden zou ik iig vandaag de dag nog zo een paard durven kopen hier in de regio
SjonnieZ schreef:cursebreaker schreef:Het ligt er natuurlijk idd aan wat je zoekt voor je toekomstige paard en wat bij jezelf past qua wonen ook.
Ik woon al m’n hele leven in zuid-Limburg (vele generaties voor mij ook) en vond dit uiteindelijk qua paard houden echt fantastisch voor wat ik graag zocht voor m’n paard en wilde ondernemen me hem. Zulke prachtige buitenrij mogelijkheden (met hoogteverschil) en ook genoeg stallingen waar ze iig de hele dag naar buiten gaan zomer- en winter met genoeg weidegrond icm faciliteiten alsook 24/7 etc, en voor heel wat leukere prijzen tov wat ik in veel andere delen van het land zie (is voor mij wel al ruim 10jaar geleden dat ik een paard had maar ik zie en hoor wel nog genoeg om me heen). En qua wonen… ik woon er al m’n hele leven en zie mezelf hier ook nooit meer weggaan- woon momenteel pal naast de brunssumerheide en ben met 7min in de Duitse Tevener heide en met 20minuten in het Nationaalpark de hoge kempen in BE, woon op 40min afstand van de Belgische Ardennen en op en 1,5u van de Duitse Eifel, wat zowel qua wonen alsook dingen ondernemen met hond of paard echt ideaal maakt. Het enige wat het voor mij perfect zou maken zou kust strand zijn haha, dat zou m’n leven compleet maken en misschien iets minder toeristen in de vakantie periodes en met goed weer. Maar Zuid-Limburg zit echt in mijn hart en ziel. Zoveel geschiedenis en cultuur te vinden ook hier, het ‘leeft’ echt. Maar ik denk dat iedereen zich zo voelt als ze ergens vandaan komen waar ze het geweldig vinden dus het is zo persoonlijk natuurlijk. Je weet gewoon niet of en waar je kunt ‘aarden’, dat moet je toch altijd zelf ondervinden. - zeker als je echt zou verhuizen naar een regio waar je zelf ook niet bekend bent nog.
Qua omgeving en stalling mogelijkheden zou ik iig vandaag de dag nog zo een paard durven kopen hier in de regio
Grappig, ik woon ook in zuid-Limburg en net als bij jou vele generaties voor mij in zuid Limburg of België. paard staat aan de rand van Maastricht. Maar ik vind dit dus geen ideale paarden omgeving.
Er zijn nauwelijks ruiterpaden, de veldwegen worden met puinstenen opgevuld en zijn af en toe een hel voor onze paarden (zelfs met ijzers) Staatsbosbeheer sluit alle voor ruiters toegankelijke paden af. M.n. in het heuvelland. De grond is löss mooi vruchtbaar maar met de regens van tegenwoordig spekglad, zuigend en veel te nat. Dat laatste geldt ook voor de zandgrond rondom Schinveld.
Binnen Limburg zijn de gebieden in en rondom de meinweg (Roermond) en de maasduinen in het noorden nog wel te doen.
Ik zou eerder naar zuid-oost Brabant trekken. Hier heb je echt mooie rijgebieden liggen en voor als nog minder wolven issues.