Paarden verzekering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sentir

Paarden verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 02:07

Omdat België verre van duidelijk is.

Wie heeft er een verzekering voor zijn paarden? Dus voor dierenartskosten enz. Bij wie? En hoeveel betaal je (ongeveer) en heb je hem al eens gebruikt? 2 paarden zijn blijkbaar altijd verzekerd met familiale. Maar dat alleen met schade aan derden.

En verzekeringen ivm jezelf? Paardensport vlaanderen heeft er enkele maar ik heb geen idee of het iets is om er zo eentje bij te nemen aangezien je gewone verzekering dit ook zou moeten dekken toch? Of ben ik daar verkeerd in?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Google helpt niet veel :') dus hierbij mijn vraag naar ervaringen. Mensen van Nederland mogen natuurlijk ook hun ervaring delen :j alleen ben ik niets met een verzekering af te sluiten in Nederland :o

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 07:43

https://paardenservices.be/paardenverzekering/
Bij mij zegt Google dit.

In Nederland is bij de wa(wettelijke aansprakelijkheid) die elke burger verplicht is af te sluiten, je dier meeverzekerd voor schade aan andere.
Zo heeft de wa van een stalgenoot mij uitbetaald toen haar paard op vakantie mijn paard kreupel sloeg en daarna het traject dietenarts etc in moest.
Een paardenverzekering kun je zo uitgebreid maken als je wilt lees ik hier ook.
Ik heb zelf oa.koliek, brand, kreupelheid en inslapen verzekerd.
Kost iets van 39 eu pm ligt ook aan de waarde van je paard ( paard van 2000 kun je niet voor 10.000 verzekeren)
Daar leg ik dan nog zelf 30 eu per maand bij weg.
Ik heb nu 2 x een beenwond 80% vergoed gekregen. Let op wel per jaar eigen risico eraf. En 1x had ie een gek bultje onder z'n buik. Dat kreeg ik niet vergoed

Douce

Re: Paarden verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:04

In aanvulling op bovenstaande en eigenlijk dus niet relevant voor de vraag maar om misinformatie uit de weg te gaan:

WA voor particulieren bestaat niet meer, is vervangen door de niet verplichte AVP. Paarden zijn niet standaard overal mee verzekerd dus kijk je polis goed na.

Wel een enorme aanrader om af te sluiten.

Sentir

Re: Paarden verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 10:25

Bij mijn polis wel, dit hebben we vorig jaar nog nagevraagd aan onze verzekeraar :o

Graag zou ik ook koliek en dergelijke verzekeren. Na heel die koliek met mn veulen lijkt me dat dan wel een goed idee.