Safari (te paard?) Zuid Afrika

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Safari (te paard?) Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 17:08

Hi,

ik ben volgende week heel last minute een paar dagen in Zuid Afrika, bij zowel Johannesburg als Kaapstad in de buurt. Ik ben er nog nooit geweest maar het zou natuurlijk heel tof zijn om last minute een safari (te paard) te doen van max 1 dag. Ik heb uiteraard al zitten googelen maar de keuze is reuze en er zijn hier vast mensen die dat al eens gedaan hebben en tips & tricks kunnen delen.

MarlonNaldo

Re: Safari (te paard?) Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:38

Heej Pantykous, ik volg even want ik ga in februari ook en wil uiteraard het zelfde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:40

Was er niet een bokker die in zuid Afrika woonde?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:44

Omdat dit topic op Vraag maar raak hoort verplaats ik hem daarheen.
BEU->VRM

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:52

Safari is toch om wilde dieren te spotten? Weet niet of ik dat te paard zou willen :+

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:52

Ik weet dat iemand hier van bokt een tijdje op zo een plek heeft gewerkt. Zij liet foto's zien dat ze met paarden tussen zebra's en giraffen reed.
Weet niet hoe ze heet, misschien weet iemand anders dat. Ze deed sgw met een schimmel, volgens mij omgeving Utrecht/Gelderland
Laatst bijgewerkt door Tiahastrona op 09-01-25 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:02

Franka?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:12

Ja

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:40

Ze komt alleen bijna niet meer op Bokt geloof ik. Maar ik kan het linkje van dit topic wel even doorgeven, misschien kan ze tips via PB geven. :)

Edit: ze zat in Zimbabwe, niet Zuid Afrika. Maar ze denk ook niet dat je het in de buurt van Kaapstad of Johannesburg gaat vinden.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:52

Dat kan je op veel plaatsen in Zuid Afrika. Misschien minder in de grote big 5 parken maar zeker in parken met zebras, giraffen, gnoes,…. Reis je toevallig door eSwatini? Daar kan ik je een concreet adres geven.

In Pilanesberg (niet ver van Johannesburg) kon je dat vroeger ook maar daar ben ik al jaren niet meer geweest dus daar heb ik geen up to date info over

Hou er wel rekening mee dat de paardjes daar niet super groot en breed gebouwd zijn dus ze zijn er naar mijn ervaring wel echt streng op gewicht en je zal er allicht op een weegschaal moeten gaan staan. 85 a 90 kilo afhankelijk van waar je gaat

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:58

Colins horseback africa.
Ants nest and hill maar durf niet te zeggen of ze het ook doen voor nier hotel gasten.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:14

Wat leuk!
We zijn vorig jaar in Zuid-Afrika geweest en wilden rijden bij African Dream Horse Safari in Hoedspruit.
Helaas was er toen geen plek toen we daar in ee buurt waren.
We hebben wel nog bij Blyde River een mooie rit gemaakt en in eSwatini. Niet speciaal voor het wildlife, maar fantastische landschappen.
Leuke paarden en vrij vlot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:19

Collins horseback Afrika is echt een aanrader!
Je kunt er rijden tussen de wilde dieren en mee op de koets.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:26

Waar zit je precies? Afstanden zijn nogal groot daar en je wilt niet in het donker rijden.

Bokker Laughterline zit in een dorpje 2 uur van Kaapstad af. Zij heeft geweest als tourguide te paard . Geen idee of ze dat nog doet maar zij kan je vast tips geven.

Vanaf Johannesburg zit je al snel met Ant's nest in Waterberg maar zou goed de reviews lezen want ik hoorde van iemand die daar een job interview heeft gehad dat het nogal een cowboy plek is :=

De absolute aanrader is African dream horse maar die zitten helemaal in Hoedspruit. Maar die zijn wel goed voor hun paarden en daar rij je dus tussen de giraffes etc. en als je dan toch in Hoedspruit bent, kun je meteen een dagje naar Kruger.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:14

Ik lees graag even mee, want ik zit zomer 2026 nabij/ in het kruger park en wíl ontzettend graag een dagje rijden.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:22

Nyaleti schreef:
Waar zit je precies? Afstanden zijn nogal groot daar en je wilt niet in het donker rijden.

Bokker Laughterline zit in een dorpje 2 uur van Kaapstad af. Zij heeft geweest als tourguide te paard . Geen idee of ze dat nog doet maar zij kan je vast tips geven.

Vanaf Johannesburg zit je al snel met Ant's nest in Waterberg maar zou goed de reviews lezen want ik hoorde van iemand die daar een job interview heeft gehad dat het nogal een cowboy plek is :=

De absolute aanrader is African dream horse maar die zitten helemaal in Hoedspruit. Maar die zijn wel goed voor hun paarden en daar rij je dus tussen de giraffes etc. en als je dan toch in Hoedspruit bent, kun je meteen een dagje naar Kruger.

Nou ben benieuwd, ga van de zomer naar Ants nest. Alle recensies zijn zeer lovend dus denk dat het alles meevalt.

Noby24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:29

Wat gaaf! Ik ken het alleen van filmpjes die ik voorbij zie komen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 15:58

Collins horseback is wel de meest logische keuze inderdaad. Daar rij je vanuit Johannesburg heen.

Afbeelding

Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:09

Avanti schreef:
Nyaleti schreef:

Nou ben benieuwd, ga van de zomer naar Ants nest. Alle recensies zijn zeer lovend dus denk dat het alles meevalt.

Hier heb ik ook gereden.

Ik heb zelf ook in Waterberg gereden, maar niet bij Ant's Nest (te duur). Maar heb daar wel gereden was erg mooi

Afbeelding