Paspoort / stamboekfout?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Paspoort / stamboekfout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 14:49

Hoi

Nog een topic van mij. Het registreren heeft hier heel wat voeten in de aarde gekost.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt ? Ik heb 2 mini paardjes. Merries.
Ten tijde van het registeren ben ik erachter gekomen dat het paspoort van 1 merrie niet matched met de registratie database.
Paspoort op naam, als merrie met nummers etc.
Als ik dit invoerde op rvo kwam er een M (mannelijk ) omhoog met een gehele andere naam. Dit moet allemaal hersteld worden. Bij mijn stallijst staat er dus een ruin die er niet in en heb een merrie staan met eigen paspoort. Na maanden nog niet opgelost .
Ik denk dat ze de gegevens in het verkeerde paspoort hebben verwerkt bij het stamboek. Ik vraag me af wie er dan rond loopt met de nummers van onze pony

Marije_jiplover

Re: Paspoort / stamboekfout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:53

Je hebt dus een paspoort waar merrie in staat, waarbij het chipnummer overeenkomt met de chip die in de merrie zit en een beschrijving (kleur, evt afrekeningen) die ook overeenkomt met de merrie die je hebt staan?

En als je het paspoortnummer of levensnummer van de merrie invoert, komt er een ruin uit. Heeft die ruin hetzelfde chipnummer als jouw merrie, of komt daar een ander chipnummer uit?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 14:58

Marije_jiplover schreef:
Je hebt dus een paspoort waar merrie in staat, waarbij het chipnummer overeenkomt met de chip die in de merrie zit en een beschrijving (kleur, evt afrekeningen) die ook overeenkomt met de merrie die je hebt staan?

En als je het paspoortnummer of levensnummer van de merrie invoert, komt er een ruin uit. Heeft die ruin hetzelfde chipnummer als jouw merrie, of komt daar een ander chipnummer uit?

Het paspoort vermeld de naam van de merrie, foto erbij en beschrijving kleur.
Ik ga de merrie morgen met een chip reader scannen.

Het nummer wat ik invoer bij het I&R vermeld een M (man) zelfde kleur en een heel andere naam (Hendrik van de …..). Heb de nummers uit het paspoort meerdere keren ingevoerd. Ze zijn alles aan het uitzoeken.
Vind het raar dat het paspoort precies bij de merrie past. Maar het nummer dus een ruin met andere Naam oplevert. Alle nummers zijn verder gelijk

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:47

Yup, mijn ruin geboren in 1994 heeft volgens I&R van het RVO een geboortedatum van 1 januari 1900.... Ik kan het aanpassen in de app Anymal, maar elke keer als ie synced met de RVO database staat ie weer terug op 1 januari 1900...
Heb er bij het aanmelden destijds al meteen melding van gemaakt, maar blijkbaar nog steeds niet opgelost....
Dus ik ga er vanuit dat als ik het paspoort met daarin chipnummer en paard met chip het oké is. Dan zoekt de rvo het maar even uit met hun systeem als ze denken dat ik een paard heb van 125 jaar oud :-D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:58

Lianne007 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Het paspoort vermeld de naam van de merrie, foto erbij en beschrijving kleur.
Ik ga de merrie morgen met een chip reader scannen.

Het nummer wat ik invoer bij het I&R vermeld een M (man) zelfde kleur en een heel andere naam (Hendrik van de …..). Heb de nummers uit het paspoort meerdere keren ingevoerd. Ze zijn alles aan het uitzoeken.
Vind het raar dat het paspoort precies bij de merrie past. Maar het nummer dus een ruin met andere Naam oplevert. Alle nummers zijn verder gelijk

Dus zowel het paspoortnummer als het chipnummer uit het paspoort komen beide op die Hendrik... uit?

Dan ben ik daadwerkelijk wel benieuwd welk chipnummer er in jouw merrie zit.
Dat moet je wel eerst zeker weten, maak even een foto van het nummer op de reader na het uitlezen.
Aan de hand daarvan contact opnemen met het stamboek waarvan het paspoort is dat jij bij je merrie hebt.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 17:06

Marije_jiplover schreef:

Dan ben ik daadwerkelijk wel benieuwd welk chipnummer er in jouw merrie zit.
Dat moet je wel eerst zeker weten, maak even een foto van het nummer op de reader na het uitlezen.
Aan de hand daarvan contact opnemen met het stamboek waarvan het paspoort is dat jij bij je merrie hebt.[/quote]

Klopt, ik krijg “Hendrik van de zwethkade” als naam omhoog op deze nummers als ik in mijn I&R wil registeren . Kleur en geboorte datum komt wel overeen.

Echter in het paspoort staat onze merrie met deze nummers en kleur .
Ik denk dat iemand bij het stamboek heeft zitten slapen en de naam van een hengst heeft gekoppeld aan de gegevens van onze merrie. Ik laat weten wat er uit de chip komt. Heb al een reader besteld .

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 13:06

Kan de chip niet vinden. Van de andere pony pakt hij wel. Ik bel de dierenarts om met een andere scanner te komen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:23

Is het paspoort niet "gewoon" omgekat naar een andere naam? Omdat je ook geen chip kan vinden. Heb je een foto van de 1ste pagina? Hoe oud zou je merrie moeten zijn? Anders dierenarts gelijk even gebit laten kijken voor leeftijdsindicatie als die toch komt. (Of als je zeker bent als je haar al vanaf kleins aan hebt, dan kan t niet missen)

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 10:18

maessie schreef:
Is het paspoort niet "gewoon" omgekat naar een andere naam? Omdat je ook geen chip kan vinden. Heb je een foto van de 1ste pagina? Hoe oud zou je merrie moeten zijn? Anders dierenarts gelijk even gebit laten kijken voor leeftijdsindicatie als die toch komt. (Of als je zeker bent als je haar al vanaf kleins aan hebt, dan kan t niet missen)

We zijn eruit . Alles klopt, juiste pony, juiste paspoort. Fokker heeft bij gegevens invoeren de verkeerde naam in het systeem gezet toen hij de merrie aanmeldde. Een menselijke fout.
Onze pony staat dus als een hengst geregistreerd. Ik heb er een aantekening bij en verwijs wel naar de fokker bij evt controle. Hele toestand dit weer te herstellen