Rijmaatjes voor buitenritten ivm wolf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Rijmaatjes voor buitenritten ivm wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 21:17

Allereerst, hier graag geen discussie houden over de wolf, dat kan in genoeg andere topics. :)

Er zijn inmiddels een hoop bokkers die in wolvengebied rijden/wandelen, en dit wellicht niet meer prettig vinden om alleen te doen.

Het lijkt me fijn een topic te hebben waar je samen met andere bokkers kunt afspreken om samen te gaan rijden.

Goed om te weten?
- Om welk bos/gebied gaat het?
- Wat voor dagen en tijden +-?
- Wat wil je doen? Wandelen? Rijden? Actief of juist rustig? Afstand +-?

Samen staan we sterk(er) dan alleen! :Y)

BoktVerlaten

Re: Rijmaatjes voor buitenritten ivm wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 21:20

Goed idee…..
Maarn, parkeerplaats Bosweg bij de zandafgraving, met een jong paard, stap en op veilige paden draf (galop zijn we nog aan het oefenen), liefst door de weeks

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 21:28

Ik heb totaal geen moeite om in mijn eentje te wandelen in wolvengebied. Paardrijden doe ik bijna altijd samen maar dat is meer omdat ik dat gezelliger vind en sowieso veiliger.

Maar ik wil altijd wel met iemand wandelen of rijden die het wel spannend vindt alleen.

Ik kan vaak op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Qua wandelen vind ik alles tot 20 km prima.
Paardrijden het liefst minimaal 3 uur. Want anders ben ik langere bezig met heen en terug gaan dan met rijden.
Voor mij is de hele Veluwe wel te doen voor wandelen en rijden.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:15

Het kriebelt hier wel weer een beetje om te gaan wandelen met mijn pony in het bos. Moet dan wel met een trailer richting het bos en deze regelen.
Ik heb wel een wat angstige pony, vandaar dat ik wel een beetje twijfel. Vroeger met veel plezier samen gewandeld, maar sinds het afgelopen jaar helaas geen plezier meer gehad sinds we bijna zijn aangereden door een bak/vrachtwagen. Hierdoor is mijn pony best angstig geworden om te wandelen hier in de buurt. Maar ik gok dat we met een wandelmaatje in het bos het plezier nog terug kunnen vinden!
Maar is dus wel een gok… weet absoluut niet hoe ze erop reageert. Laatste keer wandelen met stalgenootje bevroor mijn pony. Dit was wel langs een drukke weg (= spannend).
Maar ik zou het zeker willen proberen! Hopelijk kan ik iemand vinden die hier ook voor open staat, en extra geduld heeft mocht het wat moeizaam gaan. En het niet erg vinden om te besluiten om te keren als het niet gaat.
Mijn pony staat in omgeving Barneveld, weekenden en maandagen overdag hebben mijn voorkeur. Gewoon ontspannen rustige wandelingen, afstand kunnen we langzaam opbouwen als alles goed gaat.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 00:08

Hier aan het GNR gebied/UHR aan de kant van Hollandse Rading. Ondanks al tijd geen zicht meldingen meer, vind ik het toch ook niet zo relaxt meer om alleen (met of zonder paard) door het bos te zwerven.
Wij houden van rustige ritjes, 1-3u met veel stappen en soms een drafje of galopje afhankelijk van hoe paardlief is. Dagen wisselend: oneven weken dinsdagmiddag/vrijdagmiddag, even weken donderdag. En zaterdag lukt ook als ik het tijdig plan.
Kleine side note: paard heeft een ruime stap en zit al snel aan de 6km/h.
Wel alleen bij droog weer, paardlief en ik hebben een hekel aan in de regen op pad.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 10:59

Ik merk ook dat ik veel alerter er op zit, en regelmatig even om me heen kijk. Morgen ga ik nog even alleen, dan is mijn paard wat prettiger maar dan zorg ik wel dat ik overdag ga en in de open gebieden blijf.

Ik sta naast de Edese hei en dicht bij het Wekeromse zand. Ik kan op woensdag- en vrijdagmiddag en in de weekenden. Ik doe graag wat rustigere ritjes als ik samen ga, zo +- 10/12 km. Korter kan ook, en wandelen doen we ook graag. :D