Ik ben op zoek naar een duidelijk, nederlandstalig boek(en) of, misschien nog beter, een (betaalbare) online cursus over de basis van het goed rijden (houding enz), werken aan de hand, rechtrichten enz. Niet om het leren van "trucjes" maar echt de achterliggende gedachten/het waarom iets op een bepaalde manier moet en hoe je dat doet. Het is voor mijn dochter (13 jaar), zij heeft een bijbaan op een sport- en fokstal en rijdt daar een aantal (jonge) paarden. Ze krijgt daar ook les, maar heeft nog niet mega veel ervaring. Ze leert veel maar wil (nog) dieper ingaan op het waarom en hoe wat betreft rijden, werken aan de hand, welzijn van het paard enz.
Grondwerk met paarden- van spelen tot gymnastiseren, door Inge Teblick. Geweldig geïllustreerd boek met stap-voor-stap uitleg, en alles vanuit het perspectief van het paard.
www.betterhorses.nu Noor Tanger geeft online trainingen waarbij ze behalve feedback op ingezonden trainingsfilmpjes, ook livesessies met de cursisten houdt mbt bepaalde thema's of vragen, en er zit een grote online community en informatiebank met filmpjes en oefeningen achter. Noor en haar man Patrick kunnen heel begrijpelijk uitleggen hoe en waarom dingen gebeuren, en hoe je dat op een rijtechnisch correcte manier verbetert. Neem gerust eens contact met ze op om te kijken of het wat voor je dochter is.
Ik heb het nieuwe grondwerkboek binnen van Inge Teblick, die gaat over hoe te starten en grondwerk, echt een ongelooflijk goed boek!
pol013
Geplaatst: 19-12-24 16:50
Als ze op een sportstal staat is denk ik RS riding oid een betere match. https://rsriding.com/
Als engels of duits geen probleem is, heeft wehorse ook een schat aan informatie. Oa van ingrid klimke en Utah graf. Net zo goed en vriendelijk als alle iets alternatievere van hierboven maar wel makkelijker toe te passen op een gemiddelde sportstal. https://www.wehorse.com/en
Dan kun je daarnaast ook nog 'grazen' in al het (al dan niet alternatieve) aanbod.
Of inderdaad het al aangehaalde team by jill.
Als een 13 jarige ineens met een hoop wijsheid aankomt die niet aansluit van de visie en aanpak van zo'n stal maakt dat haar leven niet bepaald makkelijker denk ik.