ruitje schreef:Misschien is de liefde niet over, maar date je met de verkeerde
Lieser schreef:Wat jammer dat je bang bent. Is het misschien te snel geweest dat je een nieuw paard gekocht hebt? Ik weet niet hoe lang geleden je Arabier overleden is, maar het klinkt vrij recent. Misschien was je eigenlijk nog niet toe aan een ander paard?
Sterkte. Ook met het verlies van je vorige paard.
Wesseltje schreef:Na altijd paarden te hebben gehad, kocht ik 5 jaar geleden een 5 jarige die amper wat kende en super sensibel is en een echte vluchter. Ik was ook bang en heb mijzelf zo vaak afgevraagd of dat was wat ik wilde en zelfs overwogen haar te verkopen en ermee te stoppen. (Vroeger was ik voor de duvel niet bang, maar merkte dat ik een stuk voorzichtiger was geworden).
Na 2 jaar begon ik het eindelijk te voelen en ik ben zo blij dat ik heb doorgezet, ik moest echt samen met haar groeien en angsten overwinnen. Dit heeft mij heel veel lessen gekost en ook tijden dat ik er alleen maar naast stond ipv erop zat. Achteraf gezien was het dubbel en dwars waard. Soms kan liefde dus ook echt groeien
office schreef:Ik zie dit vaak gebeuren als mensen wat ouder worden en aan een “ nieuw” paard beginnen.Je wordt angstiger met het ouder worden en veel mensen onderschatten dat vanaf de grond tot ze op een paard stappen.
Het kan wennen zijn maar niemand zegt dat je snel en uitdagend moet rijden.Rustige ritjes zijn ook heel ontspannend.
Thami schreef:Jullie zitten zo te horen nog in de prille eerste fase, hij is er pas net. Het kan nog alle kanten op gaan, geef het tijd.
Mocht je het idee hebben dat jullie elkaar door angst negatief versterken dan zou ik hem door iemand anders laten opleiden, en dan met begeleiding verder kijken.
Verkopen kan altijd nog, en dan weet je veel beter wat voor paard het is.
Gebruikers op dit forum: Dee_Es, Googlebot en 6 bezoekers