Zoektocht naar een cap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Zoektocht naar een cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 00:16

Volgens mij komt er zo'n topic eens in de zoveel tijd wel voorbij :+ en nu ben ik de pineut.

Vorig jaar heb ik de perfect passende cap gevonden, de Felix Buhler Hypernova. Ik heb volgens mij een ovaal hoofd en de Nederlandse caps passen allemaal net niet. Vaak klemmen ze aan de voorkant of sluiten ze niet goed aan aan de zijkant. Met het gevolg dat ik hoofdpijn krijg na een tijdje. Dus ben over de grens bij Kramer gaan passen en daar deze fijne cap gevonden. Perfect!
Helaas ben ik in augustus van mij nieuwe paard afgevallen en o.a. op mijn achterhoofd gevallen. Mijn superfijne cap mag ik nu niet meer vertrouwen. Hij is echter niet meer verkrijgbaar bij Kramer en ik twijfelde wat aan andere Duitse sites waar hij nog verkrijgbaar leek, om hem daar te bestellen. Ik zag echter bij Kramer wel een vergelijkbare van Felix Buhler (en zeer betaalbaar met Black Friday), en heb de gok genomen. Je raadt het al, hij kwam vandaag binnen en past helaas niet. Hij lijkt vooral te klein, dus ik wilde deze terugsturen en een maat groter bestellen, maar... ook deze cap is blijkbaar uit de handel gehaald (ik zal één van de laatsten hebben gekocht).

Dus wat nu? Ik wil graag binnenkort weer gaan rijden en moet dan toch echt iets op mijn hoofd hebben. Wie heeft hier een fijne cap die past bij wat ik beschrijf?
Ik heb voor de Hypernova volgens mij rond de 140 euro betaald, en ik had hoop er heel lang mee te rijden. Mijn paard is echter jong en ik denk dat ik liever nu een iets goedkopere en evt. minder goed passende (zolang het veilig blijft uiteraard) wil tot ik weet dat ik een beetje blijf zitten :+

Ik hoor het graag :D

ievie

Re: Zoektocht naar een cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 00:26

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 00:31

Dank je wel!
Ik vind het wel spannend om iets online te kopen, aangezien mijn gok nu ook niet zo goed uitpakte, en caps zo lastig zijn op puur maat. Maar ik zal hem in gedachten houden! Zie dat de meeste maten wel uitverkocht zijn.

Ik zie dat andere Duitse sites de Hypernova caps ook niet meer aanbieden, ik denk dat ze nu echt niet meer verkrijgbaar zijn. Helaas...

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 00:50

Ik heb ook een ovaal hoofd. Altijd klemmende caps. Aan de zijkant kon ik er een vinger tussen steken.

Ik heb een cap geleend van een vriendin. Die zat goddelijk! Voor het eerst geen hoofdpijn.

Een samshield.

Dus zelf 1 gekocht. Vreselijke prijs.. 300 euro.. maar geen moment spijt van gehad!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 01:07

Dank je voor je reactie!
Oef, dat durf ik nog niet aan, zo'n prijs, tot ik en mijn paard wat meer een team zijn geworden. Mijn Hypernova was ook zo'n fijne ervaring, het kan dus wel! Hopelijk kan ik nog een betaalbare optie vinden :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 01:27

Ik heb verstelbare cap, is dat niet iets voor je? Misschien dat dat zich een beetje om je hoofd vormt?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 01:35

PaulSimonFan schreef:
Ik heb ook een ovaal hoofd. Altijd klemmende caps. Aan de zijkant kon ik er een vinger tussen steken.

Ik heb een cap geleend van een vriendin. Die zat goddelijk! Voor het eerst geen hoofdpijn.

Een samshield.

Dus zelf 1 gekocht. Vreselijke prijs.. 300 euro.. maar geen moment spijt van gehad!

Dit. Zelfde vorm hoofd. Ik heb sinds kort ook een samshield en merk nooit meer dat ik hem op heb tijdens het rijden. Ik was voorheen ook echt van de meer budget caps maar deze maakt het zn prijs wel waard.

Als je in de gelegenheid bent zou ik naar hypostore gaan, die hebben een enorm assortiment om te passen ivm epplejeck of divoza en ik vond ze super klantvriendelijk.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 01:52

De samshield zit hier met mijn kleinere ovale hoofd ook echt het lekkerst en mooist aangesloten. Een goede 2e optie was de casco mistrall

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:03

PaulSimonFan schreef:

Een samshield.

Zelfde hier. Het 1.0 model was afgelopen week voor rond de 200 verkrijgbaar, misschien nu nog

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:17

Ik heb een extreem ovaal hoofd, enige wat ik pas is de Charles Owen Ayr8

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:08

Century schreef:
Dank je wel!
Ik vind het wel spannend om iets online te kopen, aangezien mijn gok nu ook niet zo goed uitpakte, en caps zo lastig zijn op puur maat. Maar ik zal hem in gedachten houden! Zie dat de meeste maten wel uitverkocht zijn.

Ik zie dat andere Duitse sites de Hypernova caps ook niet meer aanbieden, ik denk dat ze nu echt niet meer verkrijgbaar zijn. Helaas...

Snap dat je liever niet online wilt kopen! Hopelijk kom je een fijne cap tegen.

Ik las de tip voor een verstelbare cap. Dat vond ik zelf drama met mijn ovalen hoofd, omdat de cap dan vooral aan de voorkant strakker wordt en niet aan de zijkant.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:12

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 10:02

ievie schreef:
Century schreef:
Dank je wel!

Snap dat je liever niet online wilt kopen! Hopelijk kom je een fijne cap tegen.

Ik las de tip voor een verstelbare cap. Dat vond ik zelf drama met mijn ovalen hoofd, omdat de cap dan vooral aan de voorkant strakker wordt en niet aan de zijkant.

Dat inderdaad. Als de vorm niet klopt maakt verstellen het helaas niet beter.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:27

Heb je diverse varianten van Uvex al geprobeerd? Die staan er wel om bekend dat ze wat smaller zijn. Ik heb toentertijd het hele rek gepast bij de EJ en niks paste vanwege een smaller hoofd waardoor alles heen en weer schoof, behalve de Uvex die ik nu heb. Zit werkelijk als gegoten.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:36

Ik heb ook een ovaal hoofd en rij nu voor de 2e keer tot volle tevredenheid met een Charles Owen cap rond. Eindelijk een die lekker zit.
Ook Samshiel (nóg wat duurder), Uvex en Kask (volgens mij) passen goed op een ovaal hoofd.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:36

Celebi schreef:
Heb je diverse varianten van Uvex al geprobeerd? Die staan er wel om bekend dat ze wat smaller zijn. Ik heb toentertijd het hele rek gepast bij de EJ en niks paste vanwege een smaller hoofd waardoor alles heen en weer schoof, behalve de Uvex die ik nu heb. Zit werkelijk als gegoten.

Hier nog een Uvex fan met een ovaal hoofd! Ik had precies hetzelfde wat Celebi zegt, alles geprobeerd bij EJ en de enige die echt goed zat was de Uvex Suxxeed Active. Ook meteen aan de prijs maar ach :') Hij zit goed en ik vind het ook een mooie cap om te zien.

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:40

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:45

Bij OneK caps kun je kiezen tussen een ronde of een ovale liner. Wel iets prijziger, maar ik heb ook een ovaal hoofd en dit zijn de enige caps waar ik geen hoofdpijn van krijg.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 21:41

Oef, ik word nog niet blij van de prijzen van de meeste caps die hier genoemd worden. :\ Hypostore bezoeken klinkt nog wel als een goed idee, maar is niet zo in de buurt helaas.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:43

Passen is natuurlijk altijd het beste

Maar heb je mijn link hierboven gezien? Je krijgt er 2 liners bij , een ovale en n ronde.

En niet duur.

Daar was t mij niet om te doen ( heb ook een KEP), maar deze heb ik altijd op met ( urenlang) buitenrijden
Laatst bijgewerkt door Getup op 05-12-24 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:48

Ik vond die Uvex ook erg duur, maar toen ik 'm kocht bedacht ik me dat veiligheid geen prijs kent. Een goed passende cap is gewoon belangrijk. :j

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:04

Ik pas alleen Uvex met m’n ovale hoofd…. Ben er verzot op! Kan hem uren ophebben zonder dat hij gaat klemmen. Van alle andere merken kreeg ik hoofdpijn

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 22:05

Getup schreef:
Passen is natuurlijk altijd het beste

Maar heb je mijn link hierboven gezien? Je krijgt er 2 liners bij , een ovale en n ronde.

En niet duur.

Daar was t mij niet om te doen ( heb ook een KEP), maar deze heb ik altijd op met ( urenlang) buitenrijden

Ja, heb die gezien! Deze vind ik net wat mooier, heeft ook twee liners: https://www.kramer.nl/Ruiter/Paardrijca ... Contest-II
Zie alleen net dat die niet in mijn maat is; de jouwe ook niet helaas :(
Heb je ook de ervaring dat het echt werkt met de liners?

@Celebi: je hebt helemaal gelijk hoor. Maar ook goedkopere caps zijn veilig, dus als er iets bij zit wat ook goed werkt, is dat zeker fijn :j Mijn rekening gaat al zo hard met een paard :')

De Uvex-fans, is de Uvex Exxential II of III fijn?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:44

Wesseltje schreef:
De samshield zit hier met mijn kleinere ovale hoofd ook echt het lekkerst en mooist aangesloten. Een goede 2e optie was de casco mistrall

Ik wilde precies hetzelfde advies geven.

Ik denk overigens dat je op je cap niet moet bezuinigen. Wie weet kun je je cap meeverzekeren met een kostbaarheden buitenshuisverzekering.

Maar een passende cap is cruciaal bij een lelijke val. Zeker met een jong paard…

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:49

Het goedkoopste model Samshield is 299 euro bij Divoza. Bij Divoza kan je met kortingsacties ook 25 procent korting krijgen op Samhield caps. Op zich betaal je dan nog 'maar' 225 euro voor een goede cap. Je moet wel echt naar de winkel of via de mail bestellen. Via de webshop mogen ze geen korting geven.

Zelf heb ik ook een ovaal hoofd en een Samshield zit mij ook het beste :j

Bij Samshield hadden ze ook altijd een service dat je je cap na kon laten kijken voor een bepaald bedrag als je gevallen was. Maar dat kan je misschien nog navragen