Hengstig gedrag naar andere merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onlylienn

Hengstig gedrag naar andere merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 20:13

Ha bokkers,

Van de week heeft mijn merrie een nieuwe buurvrouw gekregen, leuk beestje! En dat vind mijn merrie ook :')
Buurvrouw zit volledig vastgeplakt aan mijn merrie, en mijn merrie is ineens hengstig, zeikt letterlijk alles onder :')

Mijn merrie is over het algemeen een vrij dominante dame, liefst ook de leider van haar kudde, maar dit gedrag ken ik van haar niet, paardenkind heb ik al 8 jaar :') van nieuwelingen moet ze vaak niks van hebben.. mijn merrie aankijken en staat de doodstraf op, zullen we maar zeggen.. :')
Maar bij haar nieuwe buurvrouw.. man man man..

Maar.. is het zo dat de nieuwe merrie dominanter is? Of is het paardenkind lesbisch? :') :=
Wat zal de reden zijn van dit ineens zo wisselend gedrag?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:24

Ik kan je geen advies geven maar ik heb vroeger (18 jaar geleden ofzo) een merrie gereden, en als ik dan samen met een vriendin het bos in ging (zij had een merrie die in de buurt gestald stond dus ze zagen elkaar niet dagelijks), hadden we spontaan 2 hengstige merries :+ specifiek die 2 samen ook, waarom weet ik niet.

boedjang

Re: Hengstig gedrag naar andere merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:45

De chemie is er waarschijnlijk tussen de merries.
Kan ook zomaar weer over zijn. Handig met inscharen in kudde als ze hengstig zijn.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 20:46

_Karlijn schreef:
Ik kan je geen advies geven maar ik heb vroeger (18 jaar geleden ofzo) een merrie gereden, en als ik dan samen met een vriendin het bos in ging (zij had een merrie die in de buurt gestald stond dus ze zagen elkaar niet dagelijks), hadden we spontaan 2 hengstige merries :+ specifiek die 2 samen ook, waarom weet ik niet.

Apart hè, hoe is het dan mogelijk, is jet een geur wat ze aantrekt? Dominantie?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:53

Mijn Fjordenmerrie is ook altijd meer gecharmeerd van andere merries dan van ruinen :')

Er was een paar jaar geleden een wat oudere merrie met Cushing die zij zeer interessant vond en waarvan ze heel hengstig werd (zo erg heb ik het sindsdien niet meer gezien). Mss was dat vanwege de Cushing van die merrie, wat toch de hormoonhuishouding beinvloedt?

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 21:09

mairead schreef:
Mijn Fjordenmerrie is ook altijd meer gecharmeerd van andere merries dan van ruinen :')

Er was een paar jaar geleden een wat oudere merrie met Cushing die zij zeer interessant vond en waarvan ze heel hengstig werd (zo erg heb ik het sindsdien niet meer gezien). Mss was dat vanwege de Cushing van die merrie, wat toch de hormoonhuishouding beinvloedt?

Nou dat dus, wat is het dat een merrie ineens heftig hengstig word naar een andere merrie, mijn merrie maakt ook van die “hap” bewegingen met haar mond, van die onderdanigheidbeweging, terwijl mijn merrie hoe ik haar ken het liefst op de troon zit :')