Op zoek naar iemand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nurenia

Op zoek naar iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 15:29

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een hoefsmid uit mijn jeugdjaren. Dat was in de jaren 70-80.Ik had een verzorgpaard ( KWPN).Een bruine merrie met de naam Nurenia.Ze stond in de wintermaanden altijd op stal bij boer Dirk Groot in Rustenburg(West Friesland).Dirk is overleden dus daar kan ik niets aan vragen.De hoefsmid die daar kwam om de paarden te bekappen heette in mijn herinnering Jan Blauw. Hij werkte ook vaak op draverijen. Jan had wel eens gezelschap van een jongere hoefsmid. Ik dacht dat hij Marcel heette. In mijn herinnering had Marcel een Fries paard die werd ingezet voor een paardentram, ik meen in Egmond. Dat paard is toen verongelukt tijdens zo'n tramrit. Maar op Google vind ik hier niets over terug.Ik besef dat het ook heel lang geleden is.

Ik heb een paar voor mij belangrijke vragen en ik wil Jan of Marcel graag terugvinden. Kan zijn dat ze niet meer leven. Maar misschien is er familie die in mijn oproep iets herkent? Kan natuurlijk iemands vader, oom of opa zijn.
Op Google heb ik uiteraard gezocht maar alle sporen lopen dood.
Kan natuurlijk zijn dat de naam van Jan niet klopt ( kan ook een roepnaam zijn).
Maar ik hoop dat iemand iets weet, elk klein detail kan mij misschien verder helpen.
In de tijd dat ik Jan ontmoette was zijn vrouw ( of vriendin ) zwanger.

Dank jullie wel voor lezen van mijn bericht.

Nurenia.

chazzie

Re: Op zoek naar iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:42

Dreamboy

Re: Op zoek naar iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:44

Als je googled op hoefsmid jan blaauw komt er ook het een en ander naar boven.

Nurenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 16:00

chazzie schreef:
Hoi,

Wanneer ik google op paardentram Egmond kom ik bij manege Groot terecht, heb je al contact met hun gehad?
https://www.manegegroot.nl/paardentram/

Dankjewel voor de link. Ik ga zeker kijken en een berichtje sturen.

Nurenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 16:03

Dreamboy schreef:
Als je googled op hoefsmid jan blaauw komt er ook het een en ander naar boven.

Ik heb tig keer hoefsmid Jan Blauw ingetikt. Onder andere een website gevonden van ene Iris Blaauw maar zij kon mij niet verder helpen.
Register van mensen die geregistreerd staan als hoefsmid konden mij ook niet helpen. Hij staat niet onder deze naam in de lijst.

Dankjewel voor je reactie

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 16:06

Klopt het dat dit alles zich in Friesland afspeelt? Ik kan namelijk enkel een Rustenburg in Noord Holland vinden en in NH is ook een hoefsmid genaamd Jan Blaauw te vinden (uit Lutjewinkel). Die had een opleidingscentrum voor hoefsmid opleidingen/cursussen genaamd "Pegasus". Is niks recents over te vinden, dus zal wel gesloten zijn.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 16:08

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 16:09

Nurenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 16:16

SUSANNEx schreef:
Klopt het dat dit alles zich in Friesland afspeelt? Ik kan namelijk enkel een Rustenburg in Noord Holland vinden en in NH is ook een hoefsmid genaamd Jan Blaauw te vinden (uit Lutjewinkel). Die had een opleidingscentrum voor hoefsmid opleidingen/cursussen genaamd "Pegasus". Is niks recents over te vinden, dus zal wel gesloten zijn.

Het gaat inderdaad om Rustenburg in West Friesland ( NOORD Holland)
Ik heb inmiddels een emailadres gevonden van die Pegasus. Bedoel je definitief gesloten? Ik ga gewoon een mail sturen en dan kijk ik wel wat er gebeurd.

Nurenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 16:38

Nurenia schreef:
SUSANNEx schreef:

Het gaat inderdaad om Rustenburg in West Friesland ( NOORD Holland)
Ik heb inmiddels een emailadres gevonden van die Pegasus. Bedoel je definitief gesloten? Ik ga gewoon een mail sturen en dan kijk ik wel wat er gebeurd.

Ik krijg een reactie dat het emailadres niet afgeleverd kan worden.Dus golden pegasus is niet meer.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:32

Op facebook de pagina “Stal De Nieuweweg” gevonden, in de beschrijving staat dat je contact kan opnemen met Marcel Visser voor paardentram ritten. Ze hebben ook Friese paarden.
Zou dit de Marcel kunnen zijn die je zoekt?

https://m.facebook.com/Staldenieuweweg/

Nurenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 18:46

nick_en_ik schreef:
Op facebook de pagina “Stal De Nieuweweg” gevonden, in de beschrijving staat dat je contact kan opnemen met Marcel Visser voor paardentram ritten. Ze hebben ook Friese paarden.
Zou dit de Marcel kunnen zijn die je zoekt?

https://m.facebook.com/Staldenieuweweg/

Wauw...ja het zou hem kunnen zijn.
Ik ga er achteraan.
Ik laat natuurlijk weten als het de goeie Marcel is.
Dankjewel!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 07:45

Nurenia schreef:
Ik krijg een reactie dat het emailadres niet afgeleverd kan worden.Dus golden pegasus is niet meer.

Golden Pegasus is van een andere smid

Amy2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:53

Nurenia, Jan Blaauw is mijn oom. Woont in Lutjewinkel maar werkt niet meer als hoefsmid
Ik kan je gegevens doosturen als je hem nog zoekt