Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Ik zou de ijzers er af halen en dan de hoeven in het begin niet bekappen. Dat kan dan na een maand wel.
.Citaat:Een paard hoeft niet te wennen aan blote voeten, hoort niet korter of gevoeliger te lopen in deze periode
DubbelFun schreef:.Citaat:Een paard hoeft niet te wennen aan blote voeten, hoort niet korter of gevoeliger te lopen in deze periode
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Dat is maar net hoe de hoeven er met ijzers aan toe zijn.
Ik weet van paarden die hadden zulke smalle ijzers dat de hoeven erg 'beknepen' waren geworden door de jaren. Door deze paarden van de ijzers af te halen gaan de hoeven weer in de breedte uitzetten en krijgen weer een veel betere pompwerking als ze jaren gehad hebben. Dit kan wel degelijk pijn geven. Vergelijk het met koud weer met koude handen en dan weer in een warme kamer komen. Je handen kunnen dan -als ze weer warm worden- behoorlijk gaan tintelen tot zelfs pijn doen. Een paard kan iets dergelijks ervaren.
Hoe sneu het ook is daar moeten ze even doorheen en een lichte pijnstilling kan daar bij helpen.