Instructiesetjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Instructiesetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 14:57

Ik weet dat er al verschillende topics over instructiesetjes zijn, maar de meeste zijn al verouderd of gaan specifiek over één merk. Ik ben op zoek naar een instructieset met terugspreekfunctie. Eigenlijk was ik van plan om een WHIS te kopen, maar mijn instructrice raadt deze niet aan. Nu zie ik dat er nog een aantal andere opties zijn, zoals de Retekess en de CEECOACH.

Wat zijn jullie ervaringen met deze sets? En weet iemand of je de Retekess kunt gebruiken in combinatie met de oortjes van WHIS? Hebben jullie eventueel nog andere merken die voldoen aan mijn zoektocht?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

zacharyhill

Re: Instructiesetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:18

Vraagje....Waarom raad je instructrice whis af, ik heb al jaren 2 sets een met een zender en ontvanger met terugpraat functie en een set voor 2 ruiters en instructeur ook met terugpraat functie. ik vind whis een van de beste sets. De set voor 3 gebruiken we op onze boot om te communiceren met elkaar tijdens het aanleggen en in sluizen. Laatst was ik dus mijn kastje verloren in het water en ik kon zo een nieuw kastje bestellen. mijn instructrice heeft ook al jaren whis. Ik heb ook een andere set van een ander merk waar ik de naam niet meer van weet maar deze is echt waardeloos heel veel ruis en gekraak.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:48

Ceecoach werkt hier echt vreselijk, alleen maar goede dingen over whis hier en omgeving.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:46

Ceecoach! Geluid en bereik beter dan whis en de kastjes zijn robuust.Ik rij zelf wel eens een clinic waarbij de clinic gever een whis set heeft, maar vind het geluid niet helder en ik versta daardoor te weinig met omgevings geluiden

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:55

Retekess heb ik
Deze kwamen toen van Ali

Zelf best tevreden op
Zolang piste 20x40 is
Groter valt bereik weg.

Voor mij was dat toen goed genoeg :j

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:05

Ik heb een Whis gehad maar vond de oortjes erg snel kapot gaan en ook best veel ruis.
Heb nu een motor communicatie systeem Sena SPH10 en ben daar erg tevreden over.

Als ik het goed begrijp gebruik je hem niet als instructeur zijnde ? Je zou ook nog kunnen overwegen om gewoon te bellen met oortjes als het alleen voor je eigen les is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:10

Odetje92 schreef:
Ceecoach! Geluid en bereik beter dan whis en de kastjes zijn robuust.Ik rij zelf wel eens een clinic waarbij de clinic gever een whis set heeft, maar vind het geluid niet helder en ik versta daardoor te weinig met omgevings geluiden

Ik ben ook echr fan van de ceecoach. Hele fijne oortjes die blijven zitten, perfect geluid, nooit storing of gedoe met anderen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:32

Lys_PPA schreef:
Ik weet dat er al verschillende topics over instructiesetjes zijn, maar de meeste zijn al verouderd of gaan specifiek over één merk. Ik ben op zoek naar een instructieset met terugspreekfunctie. Eigenlijk was ik van plan om een WHIS te kopen, maar mijn instructrice raadt deze niet aan. Nu zie ik dat er nog een aantal andere opties zijn, zoals de Retekess en de CEECOACH.

Wat zijn jullie ervaringen met deze sets? En weet iemand of je de Retekess kunt gebruiken in combinatie met de oortjes van WHIS? Hebben jullie eventueel nog andere merken die voldoen aan mijn zoektocht?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik heb ervaring met Retekess. Ik heb het gebruikt met privélessen o.h.z. en menwedstrijden. Bij mij deed deze het top. Geen storing door andere kanalen en ik gebruikte inderdaad ook whis oortjes. Ik zal even kijken welke. Er was er namelijk 1 van whis wat niet werkte.

GUSTIxBILL schreef:
Retekess heb ik
Deze kwamen toen van Ali

Zelf best tevreden op
Zolang piste 20x40 is
Groter valt bereik weg.

Voor mij was dat toen goed genoeg :j

Ik gebruikte deze ook in grotere bakken gezien het mennen, maar ik heb nog nooit storing gehad. Wellicht per model verschillend?
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 18-11-24 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:33

Ik lees even mee want was ook op zoek en zat te denken een topic te openen maar dat hoeft dus nu niet.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 19:49

zacharyhill schreef:
Vraagje....Waarom raad je instructrice whis af, ik heb al jaren 2 sets een met een zender en ontvanger met terugpraat functie en een set voor 2 ruiters en instructeur ook met terugpraat functie. ik vind whis een van de beste sets. De set voor 3 gebruiken we op onze boot om te communiceren met elkaar tijdens het aanleggen en in sluizen. Laatst was ik dus mijn kastje verloren in het water en ik kon zo een nieuw kastje bestellen. mijn instructrice heeft ook al jaren whis. Ik heb ook een andere set van een ander merk waar ik de naam niet meer van weet maar deze is echt waardeloos heel veel ruis en gekraak.

Vgm had ze gedoe met het kastje en de oortjes, maar moet ff vragen wat precies het probleem was.

Ik ben idd geen instructeur, ik wil ze graag gebruiken voor als mn vriend losrijdt met de menwedstrijden en als we met twee karren samen gaan mennen.

Heeft retekess meerdere modellen dan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:53

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:12

Lys_PPA schreef:
zacharyhill schreef:

Vgm had ze gedoe met het kastje en de oortjes, maar moet ff vragen wat precies het probleem was.

Ik ben idd geen instructeur, ik wil ze graag gebruiken voor als mn vriend losrijdt met de menwedstrijden en als we met twee karren samen gaan mennen.

Heeft retekess meerdere modellen dan?

Nee retekess heeft 1 model dat i weet, maar ik bedoelde dat misschien per setje de kwaliteit verschilt. Bij die van mij heb ik op grotere afstand nog prima bereik.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:29

Mijn whis is twee keer terug gestuurd omdat hij het niet meer deed. Wel netjes onder garantie geregeld door hypostore.
Oortje gaan ook heel snel kapot.

Omdat ik niet zo lang zonder kon heb ik toen deze gekocht https://www.bol.com/nl/nl/p/equiteacher ... 083429070/

Die bevallen zeker zo goed als de whis. Alleen ze zijn denk ik niet meer leverbaar. Misschien is er een opvolger van

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 00:23

Ik heb destijds setjes bij Alie E besteld van Rich Century.
Deze zien er exact hetzelfde uit als de whis.

Op de club gebruiken we ze al jaren zonder problemen, onze bak is 60 meter en hij redt het makkelijk.

We hebben er alleen een andere microfoon bij gekocht omdat de headset niet zo heel comfortabel is, maar voor een paar euro ben je klaar.

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:11

Hoi iedereen,

Ik heb de Retekess net ontvangen! Heb ze rechtstreeks via hun besteld en reageren super snel via whatsapp met vragen. Ik heb de TT126 besteld en net even getest in huis. Ik vond het geluid echt super, maandag heb ik les dus ik zal even laten weten hoe dit ging. Is een heel grote rijbak dus ben benieuwd voor de afstand. De originele whis set is dus ook van Retekess maar dan met hun eigen naam op. (Je kan bij hun ook sets laten maken met eigen label etc, ik heb een vermoeden dat whis met hun samenwerkt, enkel is bij Retekess zelf 1/3-1/4 de van de prijs) De TT126 is de vernieuwde versie, en het schol maar een paar tientjes dus heb deze genomen. Ipv de TT105 (whis model). Ze hebben trouwens ook een draadloze versie op hun site kan je equestrian training aanduiden daar staan de geschikte setjes *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:14

Ik heb een scheidsrechter set/motor communicatie set.
Ben daar heel blij mee.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:32

bambi_didi schreef:
Hoi iedereen,

Ik heb de Retekess net ontvangen! Heb ze rechtstreeks via hun besteld en reageren super snel via whatsapp met vragen. Ik heb de TT126 besteld en net even getest in huis. Ik vond het geluid echt super, maandag heb ik les dus ik zal even laten weten hoe dit ging. Is een heel grote rijbak dus ben benieuwd voor de afstand. De originele whis set is dus ook van Retekess maar dan met hun eigen naam op. (Je kan bij hun ook sets laten maken met eigen label etc, ik heb een vermoeden dat whis met hun samenwerkt, enkel is bij Retekess zelf 1/3-1/4 de van de prijs) De TT126 is de vernieuwde versie, en het schol maar een paar tientjes dus heb deze genomen. Ipv de TT105 (whis model). Ze hebben trouwens ook een draadloze versie op hun site kan je equestrian training aanduiden daar staan de geschikte setjes *\o/*

Hoelang heb je moeten wachten op levering en kwamen er nog apart douane kosten oid bij?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:32

maralyn schreef:
Ik heb een scheidsrechter set/motor communicatie set.
Ben daar heel blij mee.

Dezelfde als jetm?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:38

Ik ben van de ceecoach- dat heet tegenwoordig peiker- is overgenomen
Goed , robuust systeem , betere verbinding en geluid dan de whis

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:05

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:17

Ik heb een retekess besteld bij 2cheap.nl was nog geen 100€ twee apparaten met terugpraatfunctie.
Ik ben wel heel benieuwd welke oortjes van de whis serie mensen graag gebruiken op de retekess? Heb er een paar gezien maar weet niet welke fijn zijn in combi met deze sets.

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:22

Lys_PPA schreef:
bambi_didi schreef:
Hoi iedereen,

Hoelang heb je moeten wachten op levering en kwamen er nog apart douane kosten oid bij?

Ik heb ze 11/11 besteld en gisteren ontvangen, geen douanekosten. Ze verzenden vanuit een magazijn in Europa. Je kan op hun site ook de verschillende verzendingen bekijken. En bij welke douanekosten bij komen en welke niet :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 02:38

Welke whis oortjes zijn fijn bij de retekess. Heb de sets binnengekregen en kan me heel goed voorstellen dat deze niet fijn zitten tijdens het rijden.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 16:43

bambi_didi schreef:
Ik heb ze 11/11 besteld en gisteren ontvangen, geen douanekosten. Ze verzenden vanuit een magazijn in Europa. Je kan op hun site ook de verschillende verzendingen bekijken. En bij welke douanekosten bij komen en welke niet :D

Top, ik heb deze net ook besteld. Ben benieuwd.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:27

Lys_PPA schreef:
bambi_didi schreef:

Top, ik heb deze net ook besteld. Ben benieuwd.

Ik heb deze gisteren ook besteld :D

@bambi_didi: Zijn de oortjes fijn? Of toch apart nog oortjes bij whis bestellen?