Mijn paard is 15 jaar en we zijn er achter gekomen dat hij hoefkantrolonsteking, waardoor we hem met pensioen hebben gedaan, Alleen wat kunnen we nu voeren. Samen met de dierenarts gesproken dat hij nog wel wat kracht voer mag krijgen alleen waar niet veel suiker in zit en waar hij niet te veel van zou aankomen. Meer dat hij wel nog zijn vitamines binnen krijgt, hij staat op de wei en krijgt hooi ‘s avonds op stal. Heeft iemand goeie ervaring met fytolin muesli? Of heeft iemand anders suggesties wat hij nog kan krijgen
Zou gewoon voor een vitamine balancer gaan, desnoods met handje muesli of iets anders dat die lekker vind voor de smaak, maar verder niet. Wij voeren Marstall force, maar er zijn genoeg andere vergelijkbare merken zoals pavo vital.
ellepel
Geplaatst: 14-11-24 11:25
Ja ik ben tevreden over Pavo vital. Bekertje en dat meng ik dan met een ruwvoermix. Je kunt ook prima alleen dat bekertje vital geven,maar ik vind het altijd wel fijn als ze even wat langer staan te eten…
Hier krijgen ze van mij allemaal onbeperkt hooi of voordroog.
en een bekertje (150 gram?) droog gewogen bietenpulp met een bekertje (100 gram) droog gewogen simpele basisbrok en een portie vitaminebrok van lexa (ik heb de winter cob, die zijn in snoepjesvorm en kan je ook uit de hand geven).
Ik gooi het allemaal samen in een emmer, halve emmer water erop en een nacht laten weken, zo hebben ze een halve emmer vol met eten, waar amper iets van energie in zit.
Voermeesters Rust & Herstel is een aanrader! Speciaal voor paarden die op rust staan, maar kan ook prima gegeven worden aan paarden die niet veel doen maar wel behoefte hebben aan veel vitamine en eiwitten. En doordat het laag in energie zit, worden ze er ook niet druk van
Ik noem 15 jaar niet jong trouwens, maar oké. Ik zou een onderhoudsbrok geven. Pavo condition ofzo. Halve schep ‘s ochtends en halve schep ‘s avonds. En verder goed hooi.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 14-11-24 13:36
Ik zou ook geen onderhoudsbrok geven. Ik zou ook een vitaminebrok geven. Eventueel handje muesli erdoor voor wat volume.
monsera
Geplaatst: 14-11-24 13:46
Ik zou een vitamine brokje geven. Al het andere voer wat je wilt gaan geven moet je vaak kilo's van geven voor je op de juiste hoeveelheid vitamines zit.
Een vitamine brokje, en als je dat karig vind in de voerbak een hand ruwvoermix van een willekeurig soort er bij.
Mijn pony's (varierend van 2 tot 30 jaar, varierend van geen werk tot ZZ nivo) krijgen allemaal goed hooi, vitamine brokje en een hand ruwvoermix. Alleen de 2 echte bejaarden krijgen er een beetje lucerne brok bij voor de eiwitten.