Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prins2014 schreef:Goedemiddag,
We zijn vanmorgen gaan kijken bij een kinderpony! Ze is 14 jaar en oogt gezond en blij.
Twijfel omdat de pony 5 weken in bezig is van de huidige eigenaar. Deze hadden haar gekocht als men pony voor internationale wedstrijden maar daar blijkt ze toch iets te onzeker voor.
Waar kunnen we nu het beste op letten in dit soort gevallen?
Roodvos schreef:Ik vind dit eigenlijk wel een rode vlag. De menners die ik ken die internationaal rijden, of het niveau er vlak onder met de ambitie tot, zijn allemaal mensen die al langere tijd paarden of ponies hebben. En die ook weten dat 5 weken wel een hele (te) korte periode is om vertrouwen op te bouwen en een nieuwe combinatie te vormen. Zeker als zo'n ambiance nieuw is voor de pony, daar moeten ze ook in leren en groeien.
Dus dat doet mij afvragen waarom er zo snel besloten is weer afscheid te nemen van de pony.
SuperRocky schreef:Hoe oud is het kind waar de pony voor bedoeld is, en hoeveel ervaring heeft hij/zij al met paardrijden? Hebben jullie als ouders ervaring met paarden/ponies? Zoek je een knuffel pony waar elke beginner op moet kunnen rijden, of zoek je een pony waarmee hij/zij de sport al wat meer in kan?
Het verhaal van deze pony zou voor mij ook een rode vlag zijn, zeker voor een kinderpony is het belangrijk dat ze de pony door en door kennen. Want er zijn zat schattige ponies, maar niet zo veel die daadwerkelijk brave kinderpony zijn.