Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgirl schreef:Je hebt een ras met een dun velletje en een vaak gevoelige bovenlijn gekocht en hebt flink wat veranderingen doorgevoerd in management(overigens positief!).
Ik zou kijken naar hoe je paard zich houdt en daar je beleid op aanpassen.
De quarters die ik heb gehad waren allen geen echte buitenpaarden(dus dikke vacht en geen deken behoeven).
Mijn huidige merrie is na 15 jaar stalpaard veranderd naar een buitenpaard maar wél incl dekens met hals.
fensy79 schreef:Ik heb nu sinds 6 weken een quarter ruin van 9 jaar. Ik heb deze gekocht bij mijn trainer. Paard stond daar voor verkoop. Deze paarden staan daar altijd met een deken buiten, regendeken van 100 gram (bij regen of kou) omdat ze elke dag gereden worden. Ze staan dan 4 uur buiten en de rest op stal.
Nu heb ik hem verplaatst naar een pensionstal waar hij lekker de hele dag op de wei kan en snachts op stal. Met deze temperaturen blijven ze s' nachts ook nog lekker buiten.
Ik zou hem graag zonder deken willen hebben maar kan dit nog? De meningen zijn verdeelt op stal dus nu weet ik het nog niet.
De afgelopen 2 dagen en nachten heeft hij geen deken op gehad want overdag was het 20 graden en in de nacht rond de 14 graden.
De voorspelling voor aankomende week is overdag tussen de 13 en 16 graden en s' nachts tussen de 7 en 11 graden. Ik denk dat ze aankomende week ook snachts nog buiten zullen blijven.
Dus nu de vraag..kan ik nu nog stoppen met de deken? Maakt hij nog een wintervacht aan? Of kan ik de deken vanaf volgend jaar pas weglaten?