Waar hou je echt warm voeten in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Waar hou je echt warm voeten in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 09:52

In die 34 jaar dat ik tussen de paarden loop heb ik al menig laars en schoen versleten. Ook in de winter. Maar er is geen een merk ( van duur tot goedkoop ) waar ik in een langere rustige rit echt warme voeten in houd. Altijd heb ik ijsklompjes.
In welke laars/schoen houden jullie je voeten nou echt warm?

Annabel

Re: Waar hou je echt warm voeten in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:52

Muck boots!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:05

De wollen sok in de schoen houdt mijn voeten warm. En de muts op mijn hoofd trouwens ook.

Verder ben ik wel fan van de werklaars met schaap aan de binnenkant van de welkoop

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:14

Dunlop blizzard.
Ik heb veel laarzen geprobeerd o.a. dure muckboots. Alles was binnen no time kapot. De dunlops houden zich goed en kan de hele winter met katoenen sokken erin zonder koude voeten te krijgen

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:23

Ik de modder: gevoerde dunlops. Voor rijden en geen modder: gevoerde Ariat Tellurides. Beide in combinatie met een paar warme wollen sokken. Geen koude tenen meer gehad. <3

Onderschat ook niet hoe belangrijk het is om je benen ook warm te houden. Goede thermo laag onder je kleding of iets erover als een overal of mijn favoriet een rok. Helpt enorm om je voeten ook warm te houden.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:30

Muck boots & dergelijke zijn het beste. Maar merino wollen sokken zijn goed als je andere soorten schoenen aan moet. Laagjes kunnen ook super goed werken, dus bv een dunne synthetische thermo sok die je bij outdoor winkels kan vinden en daarover een goeie wollen sok. Je moet natuurlijk plaats hebben in je schoenen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:12

Ik heb Mountain horse thermoschoenen waar ik echt geen koude voeten in krijg. Dat waren voor mij de eerste die echt goed werkten en ze gaan al jaren mee.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:59

Ik ben helemaal fan van gevoerde panama jack laarzen , eventueel nog met een schapenwol zool erin en je krijgt echt geen koude voeten meer. Iedere winter liep ik te sukkelen tijdens lange wandelingen door koude tenen en met deze schoenen loop ik door de sneeuw, regen, natte velden en ik heb nergens last van.

Al weet ik niet of ze ook geschikt zijn voor het rijden, ik rijd zelf al jaren niet meer.
Laatst bijgewerkt door MabuPets op 23-10-24 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:59

Elisa2 schreef:
Ik heb Mountain horse thermoschoenen waar ik echt geen koude voeten in krijg. Dat waren voor mij de eerste die echt goed werkten en ze gaan al jaren mee.

Welk model is dat?
Ik mis al jaren de Rimfrost Paddock Boots van Mountain Horse, heel jammer dat ze die uit hun assortiment gehaald hebben.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:01

Gaat het om tijdens het paardrijden? Dan heb ik een aparte doe-het-zelf tip. Doe korfjes aan je stijgbeugels en doe over de korfjes een stuk plastic. Dat scheelt enorm veel. Heb ik uitgevonden tijdens lange trainingen voor endurance in de winter, urenlang te paard. Mijn lijf bleef wel warm, maar voeten niet. Hiermee wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:51

Heb van alles geprobeerd, maar nog steeds niet echt iets gevonden dat 100% werkt voor mij. Het zal per persoon verschillen en hoeveel, hoe lang en waar je buiten bent.

Ik heb de Dunlop Blizzard gehad en daar bleven mn voeten echt niet warm in. Koelden vooral af vanaf de grond. Ze waren de 2e winter ook gaan scheuren. Zitten ook niet geweldig. Als je daar echt dagelijks uren op moet lopen zijn ze daar niet echt voor bedoeld.

Heb de Horka's gekocht en die zijn niet 100% waterdicht zoals wel werd gezegd. Kon het me al niet voorstellen. Ze zaten me ook niet lekker. Mis echt een goed voetbed, dus die zou er dan apart in moeten. Zou mij wel een maat schelen.

Heb diverse Ariat's gehad en daar bleven mn voeten wel warm in. Ze gaan me alleen te snel kapot de laatste jaren, dus heb de laatste 3jr nog geen nieuwe gekocht.

Vorig jaar de Dunlop Snugboots gekocht. Het is wennen, maar op zich een fijne laars. Net een week na 3 maanden stonden hier plassen en kwam ik erachter dat 1 flink kapot is en dus lek. Gedoe met de verkoper, maar goed...........Zou ze niet nieuw kopen.

Bij echte kou draag ik nog steeds mn echte snowboots. Dat ziet er misschien apart uit en ze zijn echt niet bedoeld om te lopen, maar heb er toch ook veel km's mee gelopen met de honden in het bos bijv. Beetje lomp dan.

Binnen heb ik in de winter fijne sloffen van Crocs en die houden mn voeten goed warm. Draag meestal sport of werksokken en dan buitenschoenen droog bewaren, maar niet bij de verwarming.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:32

BertSchat elektrisch verwarmbare sokken. Oplaadbaar, 3 warmte standen.
Voor mij de enige manier om warm te blijven.
Ze verkopen veel aan mensen die buiten werken. Hebben bv ook handschoenen en kleding.

Voor mij een uitkomst geweest.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:52

Eleeke schreef:
BertSchat elektrisch verwarmbare sokken. Oplaadbaar, 3 warmte standen.
Voor mij de enige manier om warm te blijven.
Ze verkopen veel aan mensen die buiten werken. Hebben bv ook handschoenen en kleding.

Voor mij een uitkomst geweest.

Dit inderdaad :j
Ik train nog steeds met gewone laarzen, maar zodra ik klaar ben trek ik deze sokken aan + Sorel snowboots en het was zelfs in -30 een success :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:50

Dan wellicht toch voor verwarmde sokken gaan als merinowollen sokken in Muckboots niet warm blijft. :=

En uiteraard ook je rijoverall aan. +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:09

Ariat Wythburn. In Muck Boots en Dunlops krijg ik ook koude voeten. In de Ariats niet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:50

Ik heb de mountain horse snowy river, lang over getwijfeld maar geen seconde spijt van!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:55

Eilandje schreef:
Elisa2 schreef:

Welk model is dat?
Ik mis al jaren de Rimfrost Paddock Boots van Mountain Horse, heel jammer dat ze die uit hun assortiment gehaald hebben.

Even opgezocht, maar het zijn inderdaad de Rimfrost paddock boots. Overigens zie ik dat ze nog wel te koop zijn.

https://www.bol.com/nl/nl/p/warm-gevoer ... 026392152/

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:00

Hier ook goede ervaring met Ariats. Behalve dat ze snel stuk gaan helaas.
En dan dunne sokken, met daar overheen merino wollen sokken. Dat werkt voor mij het beste.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 09:04

Ariats, paar maanden en idd stuk

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:09

Ik deed altijd meerdere winters met mijn Ariat Grasmere laarzen.
Ik ploegde daarmee door de modder en ik reed er mee, ik spoelde ze af onder de tuinslang en liet ze weer drogen.
Invetten/sprayen 1x per jaar aan het begin van het seizoen (aan het einde vergat ik het altijd, dan belandden ze na een periode niet dragen zoals ze er bij lagen in de kast in de schuur, ik maakte ze pas schoon als ik ze weer ging gebruiken).
Ik deed 6-7 herfsten en winters met 1 paar, vind ik toch geen slechte kwaliteit voor hoe ik ermee omging.

Alleen ik pas er niet meer in, sinds ik de overstap gemaakt heb naar barefoot schoenen in het dagelijks leven.

Nu merk ik wel dat mijn sterkere en bredere voeten in BF schoenen het sowieso minder snel koud hebben.
Ik draag dezelfde schoenen als in de zomer, in de winter vervang ik het kurken inlegzooltje voor een thermozooltje en dan kan ik er tegen.
Alleen als het modderig is en ik laarzen aan moet om door de wei heen te ploegen, dan ben ik nog zoekende naar iets dat soepel en breed genoeg is waarop ik wel goed kan lopen.
Heb een paar Dunlop Blizzards overgenomen van een vriendin die verhuisd was van zand naar kleigrond, zij is overgestapt naar Muckboots, ik mocht haar Dunlops hebben.
Tot nog toe beviel dat wel aardig, maar de zool begint nu te slijten, dus eigenlijk ook weer op zoek naar iets.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:27

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:43

Hier ook fan van de Dunlop Blizzard en dan in combinatie met wollen sokken. Voor ritten heb ik gevoerde schoentjes in combinatie met wollen sokken en een legging (ik rij in een jodhpur rijbroek, waardoor ik best wat ruimte heb voor warme onderkleding).

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:07

De warmte pleisters/pads van de decathlon gebruik ik al jaren in mijn laarzen. Zowel met rijlaarzen als mijn Ariats Windermere.
Mijn voeten zijn altijd koud, wat ik ook aantrek. Dus voor mij werken alleen die pleisters. Blijven tot 3/4 uur warm.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:43

Eilandje schreef:
Elisa2 schreef:
Even opgezocht, maar het zijn inderdaad de Rimfrost paddock boots. Overigens zie ik dat ze nog wel te koop zijn.

https://www.bol.com/nl/nl/p/warm-gevoer ... 026392152/

Ze zijn al jaren uit het assortiment en op die link staan ze ook als "niet leverbaar" :)

Bij mij zijn ze gewoon leverbaar? :o?

Ik zie al, het is alleen de kindermaat die nog leverbaar is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:44

Tot nu de Ariat Harper :)