Deken voor geschoren Shetlander..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilooniloon

Deken voor geschoren Shetlander..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 23:17

Welke deken hebben jullie voor jullie Shetlander?
Welke heeft een fijne pasvorm?
Met blinde sluiting het liefst!

En kan op een geschoren pony?

lies_sparkle

Re: Deken voor geschoren Shetlander..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:43

Ik heb een fijne 300 grams Horseware voor mijn shet. Werkt prima, goede pasvorm (vooral niet te lang bij de beentjes) en heerlijk warm en zacht

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:56

Zelf heb ik de dekens van dekroo.nl van hun eigen merk. Tot nu toe heel tevreden over. Zijn ook goed water dicht. Zover ik weet/kan zien hebben ze ook een fijne en goede pas vorm.
Al ben ik ook aan het rond kijken naar andere dekens. Gewoon omdat ik eens wil zien wat er nog meer op mijn Shetland pony past.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 02:13

M'n oude shet had dekens van NIKA, BR en Premiere. Laatste beviel helemaal niet. De BR is veel te dik, maar is wel echt een mooie deken.

De dekens van NIKA zijn ook prima. Heb ik ook nog steeds grotere van en gaan al jaren mee, zijn waterdicht etc.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:04

Voor mijn inmiddels overleden shet heb ik Nika, premiere, minihorseshop,bucas en horseware gehad.

Nika en premiere dekens vond ik de pasvorm zo-zo
MHS hebben echt een fijne pasvorm, maar de kwaliteit vond ik dan weer wat minder.
Bucas ben ik heel erg te spreken over de Irish en Recuptex lijn. De freedom vond ik niet zo'n beste kwaliteit en de smartex paste gewoon niet.
Horseware vond ik hele fijne dekens, je moet alleen echt goed zoeken want niet overal hebben ze kleine maatjes.

Mijn jonge pony staat normaal zonder deken.
Helaas, vorige lente heb ik hem wel geschoren omdat hij echt niet zelf door z'n vacht kwam. Ik heb toen een vliegendeken met waterdichte rug van De Kroo besteld. Ook deze deken heeft een fijne pasvorm

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:11

Voor mijn pony die smal gebouwd is en maat 105 heeft heb ik dekens van EJ. Bucas zijn een soort soepjurken vooral de winter/regendekens, de enige die niet minstens 2 maten groter vallen zijn die van tici maar die zijn dus net te krap. Zijn recuptex past goed, is alleen achter 10 cm te lang wegens dat bucas 85/105 gangbaar vindt ipv 75/105. Bucas is in mijn ogen dus alleen iets voor pony's met extreme breedte en lange ruggen. Voor mijn andere brede pony met maat 110 heb ik diverse dekens van minihorseshop en Nika en die zijn allemaal prima. Wel allemaal geen blinde sluitingen. Maar met zulke ukkies zijn die niet te vinden. Misschien wel voor een grote shet. Ik heb na het fiasco met de bucas dekens het andere dure merk (horseware) maar niet geprobeerd.