Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Wat zou er gebeuren als jouw Haflinger juist apart wordt gezet met de jaarling? Zodat ze maatjes worden voordat ze bij de kudde komen. (samen in de trailer een ritje maken helpt vaak ook goed om ze vriendjes te laten worden)
Cioccolato schreef:Ik zou je mee willen geven om niet tot in den treure op zoek te gaan naar een oplossing of maar blijven proberen.
Of tot de jaarling kapot is, trillend in een hoekje staat oid.
Soms is het accepteren dat iets niet wil.
Hopelijk kun je op korte termijn nog een oplossing vinden, succes!
Sansevieria schreef:Cioccolato schreef:Ik zou je mee willen geven om niet tot in den treure op zoek te gaan naar een oplossing of maar blijven proberen.
Of tot de jaarling kapot is, trillend in een hoekje staat oid.
Soms is het accepteren dat iets niet wil.
Hopelijk kun je op korte termijn nog een oplossing vinden, succes!
Mee eens...
Heel eerlijk gezegd zou ik als eigenaar van de jaarling er ook niet op willen wachten tot mijn dier beschadigd is.
Iedereen wil immers het beste voor zijn eigen dieren
paars schreef:Wat kan helpen: probeer samen wat te doen. Dus samen af te spreken en in de bak wat wandelen (jij met je had en zij met haar jaarling). Wissel dat ook af. Dus jij met haar jaarling en andersom. Op die manier kunnen de paarden ervaren dat ze bij elkaar horen. Vaak zie je in een groot koppel dat de paarden die samen tijd ook doorbrengen buíten het koppel maatjes worden .
Little_Gift schreef:Elisa2 schreef:Jouw ruin laat eigenlijk heel natuurlijk gedrag zien, in een kudde worden de jonge hengsten altijd "afgestoten" omdat die een eigen kudde moeten gaan vormen.
Juist ja want in een natuurlijke kudde waar jonge hengsten afgestoten worden,is een ruin dan weer wel natuurlijk?
Djngoow schreef:Het gekke is dat het dus helemaal geen dominante ruin is.
Hij is verder altijd erg onderdanig en altijd laag in rang in de kudde.
Alleen met deze jaarling lijkt ie capsones te krijgen?!