We zijn allebei super paarden fanaten. Zij rijdt bij de manege en ik heb nu al een aantal jaren een eigen paard. Eerst vond ze dit helemaal geweldig. Ze kwam vaak langs en mocht natuurlijk wel eens rijden op mijn paardje. Sinds het overlijden van mijn eerste paardje en de komst van de tweede is dit echter helemaal veranderd. Ik heb mijn ruin nu al bijna één jaar en ze wilt maar niet langskomen om hem te ontmoeten. Als ik over hem begin reageert ze kortaf en ze heeft altijd wel andere afspraken. Als ik wedstrijd heb en vraag of ze wil komen kijken zegt ze gewoon nee. Dit doet mij pijn omdat ze mij bij mijn vorige paard wel zo heeft gesteund en betrokken was.
Als ik het aankaart wordt ze boos en zegt ze nog geen tijd te hebben en dat ze gewoon veel moet werken. Zelf kom ik wel eens naar een manege les en sta ik altijd langs de zijlijn als er onderlinge wedstrijden worden georganiseerd daar. Ik snap echt niet waarom ze opeens niks meer met mijn paard te maken wil hebben? Andere vriendinnen zeggen dat ze gewoon jaloers is, maar is dat wel zo? Heeft iemand ook wel eens zo’n soortgelijke situatie meegemaakt? Ik vind het lastig om het aan te kaarten met haar (we kregen de vorige fikse ruzie). We blijven wel leuke dingen doen buiten de paarden om… maar het voelt niet helemaal meer goed.
Geen idee of dit een topic voor Bokt is, maar ben benieuwd of er meer mensen ooit in zo’n situatie terecht zijn gekomen