Mountain horse veganza laars piept tegen zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Mountain horse veganza laars piept tegen zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 16:06

Oke, wel een beetje een omslachtige titel, maar kon helaas met de zoekfunctie niets vinden waar ik antwoorden kreeg.
Het punt is dat ik Mountain Horse Veganza laarzen heb gekocht, en moet zeggen, ze zitten me als gegoten, heel erg lekker, dus...blij mee!...Maar; met rijden maken ze enorm geluid door aanraking/schuren met het zweetblad van mijn (lederen) zadel.
Het is een kunstlederen laars en nu las ik wel ergens dat schuren van kunstleder op echt leder gepiep en gekraak kan veroorzaken. Is dit op te lossen en zo ja hoe? Aan de binnenkant van de schacht heeft de laars een slijtvaste inzet (ook kunstleder) voor extra grip, dus dat helpt niet mee denk ik.

Kortom: iemand ervaring en de gouden tip hoe dit op te lossen?
Ik hoop dat die er is, want nogmaals, de laars zelf vind ik erg fijn en mooi.

Afbeelding

Ibbel

Re: Mountain horse veganza laars piept tegen zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:44

Oplossing: benen stil houden :+ Je krijgt zo wel héél directe feedback :))
Meestal is de oplossing bij kraken en piepen: beetje talkpoeder, dus ik zou dat als eerste proberen. Het lijkt me dat dat best lekker blijft hangen in de structuur aan de binnenkant van je laars. Jammer dat talkpoeder niet in zwarte versie te krijgen is (hoewel? wie weet...)

Ook een kunststof zadel kopen lijkt me geen oplossing trouwens. Kunststof op kunststof piept nog veel harder :D

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 18:48

Ibbel schreef:
Oplossing: benen stil houden :+ Je krijgt zo wel héél directe feedback :))
Meestal is de oplossing bij kraken en piepen: beetje talkpoeder, dus ik zou dat als eerste proberen. Het lijkt me dat dat best lekker blijft hangen in de structuur aan de binnenkant van je laars. Jammer dat talkpoeder niet in zwarte versie te krijgen is (hoewel? wie weet...)

Ook een kunststof zadel kopen lijkt me geen oplossing trouwens. Kunststof op kunststof piept nog veel harder :D

Er is maar heel weinig nodig voor het geluid helaas, dus ook met stillere benen geen oplossing :D
Talkpoeder vaker gehoord maar vraag me af of dat werkt met kunstleder. Ga het wel proberen. Ander zadel uiteraard geen oplossing :+ desnoods gaan de laarzen eruit en helaas toch geen succes. Maar hoop toch nog op iemand met gouden tip die dit probleem kent :j