Btw verhoging NL - voer etc over de grens bestellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Btw verhoging NL - voer etc over de grens bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 14:52

Hoi allemaal,

Het is jullie vast niet ontgaan, vanaf 1 januari 2025 wordt er ipv. 9% btw, 21% btw berekend over diervoer, bodembedekkers en meer...

Ikzelf ben daarom wat aan het rondkijken en als ik internet moet geloven zie ik dat er in Belgie 6% berekend wordt over diervoeding. Er zijn vast bokkers uit Belgie en mogelijk ook uit Duitsland hier. Mijn vraag, waar halen jullie je voer en bodembedekkers?

Of zijn er sowieso bokkers die hun diervoer al over de grens haalde i.v.m. prijsverschil in Nederland? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, plannen en de namen van dierzaken of websites waar dit te halen of te bestellen.

Groetjes Michelle

Charaz

Re: Btw verhoging NL - voer etc over de grens bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:59

Ik ga straks inderdaad de grens over

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:22

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:26

Ik ben in Duitsland nooit een goede voerhandel tegen gekomen die alles heeft wat ik zoek. Maar vlakbij in België zit er wel een. Dus mijn plan is ook om daar na nieuwjaar eens heen te rijden en de prijzen te bekijken.

Ik heb vorige maand flink ingeslagen, dus kan komend jaar een hele tijd vooruit, maar daarna ga ik ook voor de goedkoopste.

Welkoop heeft gelukkig wel regelmatig de Subli Senior in de aanbieding, dus het loont sowieso om dat soort aanbiedingen in Nederland in de gaten te houden.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 15:28

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:28

Bestellen over de grens heeft denk ik weinig zin? Als het goed is moeten de Nederlandse BTW tarieven betaald worden. (met kans op naheffing en importheffing bij bestellingen buiten EU ? )

Wat wel zin heeft is om zelf naar het buitenland te rijden en het daar in te kopen (voor eigen gebruik mag dat tot bepaalde hoeveelheid) en dan zelf mee te nemen Nederland in.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _eu_landen

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:36

Bestellen via internet heeft inderdaad geen zin zag ik. Van de week kreeg ik een mail van Mijten.be:

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:40

De Nederlandse merken zoals subli en pavo waren altijd duurder in duitsland is mijn ervaring.
Ik ging juist voer mee nemen uit nl naar Duitsland, ik moet wel zeggen dat het een paar jaar geleden is ik zal nu eens kijken.
Als je toch een Duits merk voert is het vast interessant.

Aanvulling: ik heb ff gekeken en op de website van pavo is fibrebeet nu 2 euro duurder in duitsland dan in NL.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:50

Het wordt er niet leuker op zo .. ik verkoop zelf hooi en ook haardhout. ook dat wordt 21 procent.. het verschil met de gene die het zwart doet wordt groter, daar zit ik het meeste mee

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:08

Ik ben Belg, dus over de btw stijging in NL heb ik wel vaag al gehoord, maar ik weet het fijne ervan niet. Nu had ik een vraag:
Geldt deze stijging ook op materiaal (bedoel ik hoofdstellen, dekens en dergelijke)?
Sowieso op voer dacht ik? Wil dat dan zeggen dat het voer in de ej in BE aan een andere prijs zal verkocht worden dan de ej in NL of gaan ze de prijzen gewoon doortrekken om overal hetzelfde te hebben? Of denk ik fout?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:54

Hoofdstellen en dergelijke zit al 21% op, dus dat maakt niet uit.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:06

Skessa_ schreef:
Hoofdstellen en dergelijke zit al 21% op, dus dat maakt niet uit.

Aha oke, thanks! Zoals je ziet, ik ken er dus niks van :')

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 14:04

Ik denk dan reken je de brandstof kosten ook mee dan?
Als ik naar Duitsland moet om voer te halen wat daar 2 euro goedkoper is per zak. En ik moet een opslag voor voer zakken regelen omdat ik veel meer moet aanschaffen om het uit te kunnen dan ben je toch alsnog even duur (als dan niet duurder) uit. Mijn auto's rijden in ieder geval niet op zuurstof.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 14:24

Tanken doe je daar ook voordeliger.
Maar half Nederland door rijden om er te komen is vast niet rendabel

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 14:47

Jokonootje schreef:
Ik denk dan reken je de brandstof kosten ook mee dan?
Als ik naar Duitsland moet om voer te halen wat daar 2 euro goedkoper is per zak. En ik moet een opslag voor voer zakken regelen omdat ik veel meer moet aanschaffen om het uit te kunnen dan ben je toch alsnog even duur (als dan niet duurder) uit. Mijn auto's rijden in ieder geval niet op zuurstof.

Het hangt ervan af waar je woont in Nederland. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen op nog geen kilometer van de grens. Tanken doen we al in België (scheelt 25 cent per liter, tel maar uit op een tank van 60 liter). Voer heb ik nog een voorraadje van, maar zal ik vanaf januari ook in België halen. Even de grens overgaan scheelt heel veel geld op een maand als je zo dichtbij woont...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:20

Als ik tank in Duitsland scheelt me dat wel even €4,80 op mijn volle tank van 80 liter.
En ik heb jaren aan de grens gewoond (lees 1x te hard niezen en ik stond in Duitsland) maar dan nog moet je toch idioot veel inslaan om een beetje winst te behalen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:09

carika schreef:
De Nederlandse merken zoals subli en pavo waren altijd duurder in duitsland is mijn ervaring.
Ik ging juist voer mee nemen uit nl naar Duitsland, ik moet wel zeggen dat het een paar jaar geleden is ik zal nu eens kijken.
Als je toch een Duits merk voert is het vast interessant.

Aanvulling: ik heb ff gekeken en op de website van pavo is fibrebeet nu 2 euro duurder in duitsland dan in NL.

Sommige Duitse merken zijn kwalitatief beter als de Nederlandse merken en nu ook stuk goedkoper dus het is wel interessant. Enige nadeel is dat mijn huidige voerman het voer thuis brengt en ik het dan moet gaan halen .. woon dicht bij duitse grens en kan dan gelijk daar tanken dus is wel interessant

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:17

Jokonootje schreef:
Als ik tank in Duitsland scheelt me dat wel even €4,80 op mijn volle tank van 80 liter.
En ik heb jaren aan de grens gewoond (lees 1x te hard niezen en ik stond in Duitsland) maar dan nog moet je toch idioot veel inslaan om een beetje winst te behalen.

Benzine is 25 cent goedkoper, x 80 liter is 20e op een volle tank.
Laatste x 65 liter getankt 1,63 hier 1,89 verschil 0,26 x 65 = 16,9 e goedkoper.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:20

Brainless schreef:
Jokonootje schreef:

Laatste x 65 liter getankt 1,63 hier 1,89 verschil 0,26 x 65 = 16,9 e goedkoper.

Is toch weer een extra zak voer :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:23

Dan zal de enigste manier zijn om de ophoging in de btw te omzeilen zelf je inkopen doen en meenemen voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Alleen denk ik dan wel heeft het nog zin om er naar toe te rijden als de afstand al wat verder is naar die winkel, als je de brandstof dan mee gaat rekenen?
Wij kopen voor ons bedrijf ook in bij sommige leveranciers welke geen btw hoeven te berekenen maar bij de aangifte wordt de btw alsnog berekend naar bij toe vanuit de belastingdienst.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:33

Die btw die je betaalt komt wel weer ten goede aan de staatskas. En linksom of rechtsom, die staatskas moet toch gevuld worden.
Dan kun je wel over de grens gaan shoppen, verhogen ze later gewoon de inkomstenbelasting oid.
Of je nou gebeten wordt door de hond of door de kat.... :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:39

Ik heb vrienden in Duitsland en meestal combineer ik een bezoek met inkopen, tanken en laat bij hun ook wel bestellingen bezorgen.

Dan heb ik de reiskosten van mijn bezoek weer terug verdiend.

Bij Equitana misschien ook maar wat supplementen inslaan.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:48

Brainless schreef:
Jokonootje schreef:

ik rij diesel, en bij het tankstation waar ik tank is de diesel €1,63 x 80 liter is €130,40
in duitsland is de diesel €1,57 momenteel € 1,57 x 80 liter is € 125,60
dus maar € 4,80 verschil als je diesel rijdt.

dus ik snap dat het voor jou wel iets scheelt en zeker als je het combineert maar voor mij scheelt het werkelijk niks dan moet ik al 30 zakken voer gaan halen. En opslag regelen zodat de muizen er niet bij komen.
Ook als ik het combineer met familie en/of vrienden in duitsland is het me niet waard om 2 euro per zak te doen. En als iedereen het in het buitenland gaat halen worden we elders wel op gekort.
Dus wat @Dees ook schrijft de kat of de hond het maakt niet uit.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:23

fransje23 schreef:
Ik heb vrienden in Duitsland en meestal combineer ik een bezoek met inkopen, tanken en laat bij hun ook wel bestellingen bezorgen.

Dan heb ik de reiskosten van mijn bezoek weer terug verdiend.

Bij Equitana misschien ook maar wat supplementen inslaan.

Welk merk voer bestel je voor de paarden ?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:32

Sassy4barrel schreef:
fransje23 schreef:

Welk merk voer bestel je voor de paarden ?

Supplementen bij Makana en als voer Agrobs (vooral omdat het slecht verkrijgbaar was in de buurt).