Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Ik rijd op een manege in een groep en dat is leuk, alleen komt het tijdstip mij niet zo uit dus had ik gevraagd of ik naar een andere dag kon. Degene van wie de manege is zei” op die dagen/tijd geeft ‘x’ les en zij wil jou niet in de groep. Het klopt dat ik een jaar geleden verteld aan haar heb dat ik haar leuk vind , zij was er van geschrokken maar zei toen ook dat ze er wel professioneel mee om kon gaan. Toen heb ik nog een tijdje privélessen van haar gehad en daarna een tijdje gestopt ( vond het zelf ook ingewikkeld) . Maar goed , ik accepteer uiteraard dat het niet wederzijds is, maar is het dan zo heel gek dat ik het niet snap dag ze mij geen les kan geven ? Dat is toch niet professioneel?
troi schreef:Ik vind het feit dat je niet direct deze afwijzing kan respecteren best een rode vlag. Heb je vaker moeite met het horen van 'nee'?
Ik denk dat deze persoon zeer verstandig is om een afstand in ere te houden.
Overigens is het zeggen van 'nee' zeer moeilijk. Kost enorm veel mentale energie en er is maar 1 goede reactie op en dat is: dank je, ik zal dit respecteren.
mce schreef:nodig haar uit voor een kopje thee en praat erover, zeg dat je je erbij neergelegt heb en dat ze jou kan zien als een gewone lesklant, dat je graag wil blijven rijden.
zo niet dan accepteren en de mogelijkheden bekijken of er een optie is op de dagen dat ze niet les geeft
mce schreef:nodig haar uit voor een kopje thee en praat erover, zeg dat je je erbij neergelegt heb en dat ze jou kan zien als een gewone lesklant, dat je graag wil blijven rijden.
zo niet dan accepteren en de mogelijkheden bekijken of er een optie is op de dagen dat ze niet les geeft