Winterjas tip voor recreatieve buitenrijder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ted_Zale

Winterjas tip voor recreatieve buitenrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 21:44

Hey!

Wat is nou een fijne winterjas om mee op buitenrit te gaan? Die ook waterdicht is :D. Ik rij nu met een oude winterjas, maar die kruipt helemaal omhoog tijdens het rijden. Ik hoor graag wat tips voor een fijne jas!

Getup

Re: Winterjas tip voor recreatieve buitenrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:50

Ik heb een Equipage Candice ( bij Hypostore gekocht ) , hele fijne en warme jas ( en waterdicht ).

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:14

Ik ben fan van Mountain Horse, ik heb daar een lange winter rijjas van. Lekker warm en droog :j

Sintel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:15

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:23

Stierna stella winterjas of de montar dicte. De Stierna is waterdicht, de Montar afstotend maar houdt het lang vol in de regen imo.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:34

Ik zweer bij (kort model) skijassen, die zijn toch echt veel waterdichter en gaan veel langer mee dan alle paardenmerk-jassen die ik al gehad heb. Ze zijn bovendien over het algemeen ook gemaakt om in te sporten, dus ze ademen goed en je beweegt er makkelijk in. Natuurlijk zit er verschil in kwaliteit.
Ik heb er nu sinds 2 jaar een van Eider, gekocht in een outlet aan 75% korting. Hij ziet er nog net nieuw uit, ook al heb ik hem dagelijks aan vanaf de temperatuur onder de 15 graden zakt (ik ben een koukleum). Daarvoor heb ik een Spyder gehad, ook ergens in een uitverkoop gekocht, die is 11 jaar meegegaan en toen heeft de rits het finaal begeven.
Ja, dat zijn dure merken, maar ik weet tenminste zeker dat ik m’n jas kan vertrouwen in alle weersomstandigheden. Ik heb ook een lange paardrij-regenjas met zo’n split in achteraan van Cavaliero, die op papier even waterdicht zou zijn als mijn skijassen, maar in de praktijk valt dat na een jaar enorm tegen (en nee, impregneren werkt niet). Daarbij vind ik dat paardenmerken meestal erg overpriced zijn voor wat ze bieden; dan kan je, vind ik, beter dat geld besteden aan een betere jas zonder paard in het merklogo :=
Het is ook makkelijker om een ski-jas in de uitverkoop te vinden dan een paardenjas met dezelfde technische kenmerken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:19

Human Nature van de ANWB. Vooral die beetje parka model met een soort canvasstof aan de buitenkant. Rits kan aan de voorkant omhoog en aan de achterkant zit een split met (in mijn geval) knopen. Ondanks dat het geen paardrijjas is, vind ik die wel heel fijn om in te rijden.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 00:10

Euh mooi of functioneel?...
Een wegwerkers jas. Waterdicht warm( extra vel/ bont achtig er in te ritsen) en goed zichtbaar.
Maar niet modieus

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 06:55

Ik gebruik een zeiljas. Is wind en waterdicht, hoeft niet duur te zijn ook. Ik heb ook nog een hele lange regen rij jas. Ik heb ook een ski jas voor als het écht koud is, maar afgelopen winter eigenlijk niet nodig gehad en gedaan met een dunne zeiljas en vest eronder.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 07:29

Ik had vroeger een waxjas, enorm fijn en als die weer was behandeld ook echt goed waterdicht.

Ted_Zale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 07:42

snorkel1986 schreef:
Een wegwerkers jas. Waterdicht warm( extra vel/ bont achtig er in te ritsen) en goed zichtbaar.
Maar niet modieus

Het hoeft niet heel modieus te zijn, haha. Maar een wegwerkers jas is wel heel fel van kleur :0.

Ted_Zale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 07:43

Wat leuk dat iedereen totaal andere jassen scoort ik ga wat opties langs!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:35

Ik heb ook een ski jas.
10.000 kolom uitgekozen en met split.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:38

De wind en waterdichte lange jas van lemieux is een hele fijne

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:50

Ik heb een winterjas van kramer, ook nog betaalbaar ook

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:57

Ik heb een superfijne warme ademende waterdichte winterjas van Vaudé, uit de outdoor winkel en in de uitverkoop gekocht een paar jaar geleden.
Dit is echt een super fijne jas om mee buiten te rijden, of überhaupt buiten mee bij de paarden bezig te zijn.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:57

Vorig jaar heb ik een Mountain Horse parka van het model Alicia gekocht. Een dunne, lichte, maar toch lekker warme en waterdichte jas met een erg hoge kraag die tot ruim aan je cap komt. Geen last dus van een koude nek. Ik vind 'm heerlijk.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:51

Ik heb een regenjas van revolutionrace en draag in de winter daar het sherpa vest onder en als het echt koud is (eigenlijk gewoon grootste deel vd winter, koukleum) een soort donsjasje.

Mijn paardenrassen waren na 1 winter echt op, 2e winter leek ik meer op een zwerver die geen geld had voor nieuwe jas. Deze jas gaat al 2 winters mee (afgelopen zomer ook veel gedragen) en op een kapotte rits vd zak na, ziet die er nog uit als nieuw.

Ik wik nooit meet anders. Goed waterdicht, zweetritsjes in de oksel, en hele jaar door te gebruiken door laagjessysteem.

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:06

Ik heb de winterjas van mountainhorse, Mountain Horse Jas Lang Alicia Dames

https://agradi.nl/products/mountain-hor ... KgQAvD_BwE

Vorig jaar in gekocht, geen seconde spijt van gehad! Het heeft echt een hoge kraag waardoor je het geen koude nek krijgt. Je kan er goed mee rijden en heeft ook een goede capuchon!

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:44

Uhip?

Kijk maar eens op de site van atorka.nl

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:12

Ted_Zale schreef:
snorkel1986 schreef:
Maar niet modieus

Het hoeft niet heel modieus te zijn, haha. Maar een wegwerkers jas is wel heel fel van kleur :0.

Je hebt deze ook in donkere kleuren zonder felle dingen/neon. Ik had er altijd eentje in donkerblauw bv. Daar leefde ik in de winter in op/rond stal en met rijden en in die tijd hadden we winters van -17 in Vijlen :') :j