Vakantie(boerderij) met paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Channah_xx

Vakantie(boerderij) met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 17:51

Hoi allemaal,
Omdat het mij ooit echt leuk lijkt om te doen, of met het gezin, of later ooit zelf, even de situatie:
Nu ga ik nog met mijn ouders op vakantie, en een deel van het gezin is gek op paarden.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die adresjes weten van campings/ particulieren die een huisje verhuren waar paarden bij staan of iets van een manege op het terrein hebben.
En waar ze dan buitenritten doen, of een bak/ terrein hebben waar je met de paarden zelf zou mogen rijden. Het lijkt mij echt gaaf!
Weet iemand dit, in een land in Europa? Denk aan Frankrijk, Italië, Duitsland.

Ben vooral benieuwd of er leuke adresjes zijn :)
Groetjes Channah

Foaly

Re: Vakantie(boerderij) met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:56

Camping Bois Girault, in Frankrijk. Ook voor de gezinsleden die niet van paarden houden echt een topcamping, je mag er veel en er wordt ook heel veel georganiseerd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:05

Wij zijn in Oostenrijk naar Alpencamping Mark geweest. Daar hebben ze Haflingers. Buitenritten doen ze niet meer maar je mag daar in de bak rijden, op afspraak. Er is begeleiding bij aanwezig.

Afbeelding

Channah_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 21:07

Foaly schreef:
Camping Bois Girault, in Frankrijk. Ook voor de gezinsleden die niet van paarden houden echt een topcamping, je mag er veel en er wordt ook heel veel georganiseerd :D

ohhh dat ziet er echt perfect uit. Ik zal het eens voorstellen... denk alleen voor nu dat het niet echt iets is omdat mijn pa graag in de buurt van het strand zit :j maar het ziet er wel heel leuk uit. Tnx voor de tip!

Channah_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 21:07

SusanH schreef:
Wij zijn in Oostenrijk naar Alpencamping Mark geweest. Daar hebben ze Haflingers. Buitenritten doen ze niet meer maar je mag daar in de bak rijden, op afspraak. Er is begeleiding bij aanwezig.

[ Afbeelding ]

ook nice! Bedankt!

Ilonafh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:15

Diacceroni in Italie (toscane)!

Hingarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 23:03

Bij ons in Noorwegen (Hornindal) kan dat.
Je kunt bij onze buren een huisje huren voor 4 tot 6 personen.
Of als je met minder mensen komt kun je bij ons op de boerderij slapen.
Op onze boerderij https://www.hingardenstall.com kan je in de zomermaanden elke dag een buitenrit meerijden of lessen (dressuur / springen / mennen etc) nemen in de rijbak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:04

Dichter bij huis misschien, in Nederland in de kop van Noord-Holland: https://farmcamps.com/nl/logeren-bij-de ... r-stables/ . Er zijn kant-en-klare tenten voor 4 tot 6 personen.
Je kan een verzorgpony/-paard huren voor de periode dat je er bent, het ligt zo'n 15 kilometer van het strand. Wel echt gericht op paarden, maar in de omgeving is van alles te doen.
Er wordt alleen in de bakken gereden, een binnenbak, een buitenbak en een longeerbak die groot genoeg is. Met een verzorgpony is het de bedoeling dat je hem zelf uit de wei haalt, poetst en opzadelt en later weer afzadelt en terugbrengt. Als je niet echt kan rijden is het mogelijk een ponydiploma te halen.

Channah_xx

Re: Vakantie(boerderij) met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 14:22

Wat leuk de reacties! Dankjulliewel, ik ga het onthouden :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:35

In Osttirol Oostenrijk heb ik wel meer adressen aangezien ik hier woon.
Deze kan ik erg aanraden, zij doen hele gave buitenritten, ook meerdaagse tochten.

https://www.ortnerhof.at/

.