Hoe vinden jullie dat deze deken zit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veluwse80

Hoe vinden jullie dat deze deken zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 09:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik twijfel beetje, maar maatje kleiner kreeg ik de beenkoorden niet meer vast gegespt.

DubbelFun

Re: Hoe vinden jullie dat deze deken zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:21

Hij is ong 10 cm te lang en ook iets te wijd bij de hals.
De beenkoorden kun je vaak ruim verstellen of anders zou ik er een stukje elastiek tussen zetten.
Die 'bontjes' op de hals ben ik sowieso geen voorstander van; als het flink regent worden die zeiknat en trekt de regen door naar de onderkant. Ik heb in het verleden paarden gezien met flinke smetwonden hierdoor.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:37

Ik vind hem wel netjes tot iets ruim zitten. Mooi uitgesneden bij de hals en de loopsplitten lijken op de juiste plek te zitten ook. Is je paardje nog jong/in de groei? Qua breedte is er nog wat ruimte om in te groeien, anders gaat hij misschien wel wat trekken en schuiven in gebruik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:37

Ik vind hem juist zo prima. Ik voel altijd even bij de schoft of die daar niet drukt of trekt, want anders krijg je daar schuurplekken. Dat kan ik vanaf ene foto niet zien. Te lang vind ik de deken absoluut niet. Zo koop ik ze altijd (gelukkig koop ik zelden dekens omdat mijn paard er lang mee doet, als een nieuwe deken moet is dat omdat een ander paard haar deken gesloopt heeft).

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 09:44

Capriootje schreef:
Ik vind hem wel netjes tot iets ruim zitten. Mooi uitgesneden bij de hals en de loopsplitten lijken op de juiste plek te zitten ook. Is je paardje nog jong/in de groei? Qua breedte is er nog wat ruimte om in te groeien, anders gaat hij misschien wel wat trekken en schuiven in gebruik.

Ja hij is jong, 3 jaar en 2 mnd..
En er kunnen ook nog liners onder.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:44

Ik vind hem juist bij de schoft niet goed zitten.
Ook in een maat kleiner zou ik bang zijn dat je een flinke drukplek op de schoft gaat krijgen.
De deken hoort daar met de lijn van de schouder mee te lopen, en heeft een hele andere hoek.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:48

Veluwse80 schreef:
Capriootje schreef:

Ja hij is jong, 3 jaar en 2 mnd..
En er kunnen ook nog liners onder.

Dan zou ik deze zeker durven houden en in gebruik nemen hoor. Het blijft lastig in te schatten hoe ze ontwikkelen en of de deken nog past in een volgend seizoen maar voor nu is dit zeker prima.

Mijne is nu ruim 4 jaar en is uit al zijn dekens van vorig jaar gegroeid :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:28

Lijkt me prima, zeker voor een jong dier. Die zwaart nog wat uit.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:29

Hoe strak zit het deken nu op de borst? Ik heb het idee dat die daar naar beneden valt en het deken eigenlijk te lang is. Wat gebeurt er met het deken als je nu even goed aan de staartflap trekt? Blijft het zo liggen, of trek je de schoft naar achteren en daarmee het hele deken?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:29

Te lang. Dan gaat ie juist trekken op de borst. Maatje kleiner.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 11:23

Ik zou hem ook een maatje kleiner proberen inderdaad. Vind hem te lang en denk dat hij gaat trekken hierdoor.. misschien een halve maat proberen? :) of toch een ander model? Deze zat bij die van mij ook niet fraai destijds.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 12:40

Maat kleiner wordt te klein waarschijnlijk. En zeker als hij nog wat uitdijt.

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 07:47

Ik vond het model van de Weatherbeeta deken toch niet fantastisch.
Maar ben inmiddels geslaagd met de Bucas Smartex rain

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:58

Ik vind die bovenste deken ook prima zitten hoor. Het is een high neck zo te zien. Zolang de deken maar niet achter de schoft kan gaan komen te zitten. Dat is een veel groter probleem.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:13

Mijn huidig paard heeft in de herfst/winter de smartex rain of de medium (2013) op, hij krijgt er niet vlug schuurplekken van. Ik laat hem wel gewoon in zijn wintervacht komen loopt altijd op de weide met schuilstal.
Vind persoonlijk dat jouw paard het deken van Bucas mooier past. Maar het kan wel zijn dan je als hij wat ouder is een grotere maat nodig heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:18

Die Bucas ligt echt veel beter!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:26

Elisa2 schreef:
Ik vind die bovenste deken ook prima zitten hoor. Het is een high neck zo te zien. Zolang de deken maar niet achter de schoft kan gaan komen te zitten. Dat is een veel groter probleem.

Bij Weatherbeeta is het bijna onmogelijk om een deken achter de schoft te krijgen, door de schoftkussens die erin zitten.
Ik heb ooit 1 deken "op de groei" gekocht, alleen paard groeide minder hard dan verwacht. Paard draagt de deken nog steeds en is nog steeds te groot (groter dan op de foto van TS) maar hij krijgt nooit schuurplekken of scheef liggende dekens.
Dit in tegenstelling tot Bucas.
Dat lijkt in stilstand op mijn haf prima te liggen, maar kale boegen en scheef trekken na het rollen, dus Bucas koop ik niet meer.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:48

Ik vind het te lastig om van foto te beoordelen, dus dat doe ik dan maar niet :')
Wou alleen ff meegeven dat indien de Bucas te klein wordt ivm groei van je jonge paard dan heb je van die handige borstverbreders. Zo heb ik mijn (regen/vliegen)deken dit jaar gelukkig ook nog gewoon kunnen gebruiken.

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 10:52

Manadeluca schreef:
Mijn huidig paard heeft in de herfst/winter de smartex rain of de medium (2013) op, hij krijgt er niet vlug schuurplekken van. Ik laat hem wel gewoon in zijn wintervacht komen loopt altijd op de weide met schuilstal.
Vind persoonlijk dat jouw paard het deken van Bucas mooier past. Maar het kan wel zijn dan je als hij wat ouder is een grotere maat nodig heeft.

Ja ik ga er vanuit dat ik volgend jaar weer aan de beurt ben voor een maatje groter..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:53

De Bucas ligt echt veel beter!

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 10:53

Lys_PPA schreef:
Ik vind het te lastig om van foto te beoordelen, dus dat doe ik dan maar niet :')
Wou alleen ff meegeven dat indien de Bucas te klein wordt ivm groei van je jonge paard dan heb je van die handige borstverbreders. Zo heb ik mijn (regen/vliegen)deken dit jaar gelukkig ook nog gewoon kunnen gebruiken.

Dat is een perfecte tip! Dankjewel!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:01

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:13

Ben blij dat dat geen giftige heg is.....

Verder kun je natuurlijk bij een 'goed passende' nauwsluitende deken de boel van voren naar beneden drukken, maar dat gaat natuurlijk ook op voor een 'te grote' die omhoog en naar achteren geschoven is.