wel of geen transportbeschermers voor reis naar Engeland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_nala

wel of geen transportbeschermers voor reis naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-24 21:48

Hoi allemaal,

binnenkort zal ik met mijn paard naar Engeland verhuizen voor mijn studie. Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik transportbeschermers aan moet schaffen zodat hij deze om kan tijdens de rit? Ik twijfel dus omdat ik bang ben dat hij hele warme benen krijgt, een beetje op dezelfde manier als bij neopreen peesjes. Bij korte trailer ritjes doe ik meestal geen bescherming om, maar dit zal dus een lange rit op groepstransport zijn, via een bedrijf. Ik ben dus niet bij hem tijdens het transport. En weten jullie toevallig wat dan fijne transport beschermers zijn? Ter informatie, mijn paard is een warmbloed type ruin van ongeveer 1m60.

Graag hoor ik jullie mening, alvast dank! :)

ੈ♡˳ Axel
11-05-2018

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:25

Meestal willen ze geen beschermers om bij groepstransport.
Wanneer er een los laat, krijg je rare taferelen op de wagen, waar alle andere paarden ook last van krijgen.

Ik zou dus eerst navragen bij de transporteur of je wel transportbeschermers om mag (laten) doen bij je paard, voor je wat aanschaft.

Daarnaast, als je paard ze nu niet gewend is, zou ik het niet aanraden daar ineens wel mee te beginnen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Knoek

Re: wel of geen transportbeschermers voor reis naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:28

Wij doen op lang transport nooit beenbescherming om. Benen worden inderdaad warmer en het kan ze gaan irriteren onderweg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:30

Ik zou het niet doen. Deze bedrijven doen het zoveel en degene die mijn paard naar Denemarken verhuisde raadde het ook af.
Zelfs mijn druktemaker van een Engels volbloed kwam er onbeschadigd van de vrachtwagen af :)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB & Nord Svensk Maddy

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:31

Ik zou het ook niet doen, inderdaad vanwege de lange tijd maar ook staan ze bij groepsstransport vaak op een vrachtwagen. Dat laadt heel anders dan een trailer.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:46

Filmpje gezien van Britt Dekker die George op ging halen? Kwam dik ingepakt uit de stal, mocht (moest) zonder beschermers de vrachtwagen op. En is er heel weer af gekomen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:54

Mijn PRE heeft de reis van Spanje naar NL ook zonder beschermers afgelegd en kwam heelhuids er vanaf. Nog steeds staat hij alleen met springschoenen om op de trailer (en dat is meer omdat hij er nog weleens scheef af wil komen)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:04

Ik denk niet dat het transportbedrijf er akkoord mee gaat, zou het niet doen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:06

Hier moest vanuit Frankrijk ook alles zonder beschermers op transport. Ook prima gegaan. :j

With The Rider In Mind - Voor ruiters, paardeneigenaren en hippisch ondernemers die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:52

Een paard van vrienden wat op transport ging naar Italië mocht alleen maar een halster om.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:53

Een echt serieuze blessure zoals breuk of pees schade hou je toch niet tegen met die beschermers. Hoogstens een eventueel wondje. Ik zou het niet doen, het risico is groter dan het voordeel.

_nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-24 14:08

Ik ga het idd niet doen, de transporteur raadde het ook af. Bedankt allemaal! :)

ੈ♡˳ Axel
11-05-2018

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie