Mijn vraag is dus eigenlijk zoals de titel, hoe lang zetten jullie je beugels op buitenrit? Met wat voor zadel rijden jullie buiten en zitten jullie korter/langer/gelijk als wanneer je in de bak werkt, we gaan nu even uit van dressuur
In mijn dressuurzadel dezelfde lengte en als ik met mijn springzadel ga doe ik ze vaak 2 of 3 gaten langer
Marije_jiplover
Geplaatst: 28-08-24 22:14
Ik rijd met hetzelfde zadel dressuur in de bak en in het bos. In de bak tijd ik met andere beugels en naar verhouding 1 gaatje korter geloof ik, het zijn 2 gaten, maar de beugels waar ik buiten mee rijd zijn groter, dus het valt als ongeveer 1 gaatje.
Ik heb ook een dressuurzadel en daarmee zit ik 1 gaatje korter buiten als in de bak. Voor een klein sprongetje in de bak deed ik 2 gaatjes korter. Geeft me net een wat stabielere houding om goed in verlichte zit te kunnen galopperen.
Heb een veelzijdigheidszadel. Tijdens een bosrit gaan de beugels 1 gaatje korter dan tijdens het dresuurwerk ( maar 1 gaatje langer dan voor het springen )
Gewoon met bareback pad, net als in de bak. Zonder beugels dus. Tenzij ik met iemand (of meerdere) van stal ergens heen ga op buitenrit, dan gaat mijn dressuurzadel erop met de beugels op de maat waarmee ik ook in de bak zou rijden toen ik nog met zadel reed.
Mighty05
Geplaatst: 28-08-24 22:53
Ik doe ze net zo lang als tijdens het dressuur rijden. Idd ook gewoon zelfde zadel.
Soms, als ik eraan denk, 1 gaatje korter. Hij vind het nog wat spannend soms. Maar meestal vergeet ik het. Ik heb een veelzijdigheidszadel (working equitation eigenlijk).
Lieser
Geplaatst: 29-08-24 07:53
Selina schreef:
Zelfde als tijdens een dressuurtraining. Ik rijd dus ook gewoon met m’n dressuurzadel.
Met mijn dressuurzadel op de gewone maat. Met mijn springzadel heb ik een maat voor echt springen (>50 cm) en 1 gaatje langer voor balkjes, huppeltjes en dus ook buitenritten.
Heb maar 1 zadel en altijd dezelfde lengte. Tenzij ik met een groep ging rijden dan 1 gaatje korter.
_Lorette_
Geplaatst: 29-08-24 08:49
Paarden die heel groot bewegen en hoog opgooien: 1 gat korter. Anders de normale beugellengte in een dressuurzadel. Ik krijg snel last van mijn knieën met korte beugels. Buitenrit in springzadel: 2 gaten langer, anders overleef ik het niet.
Ik heb op buitenrit vaak mijn beugels 1 gaatje korter dan 'normaal'. Dat is vooral omdat het paard wat enthousiaster wordt en ik haar dan beter kan uitzitten . Zeker in de galop is het dan voor ons beide fijner als ik net wat korter zit.
Meestal rijd ik Knollie los in het bos om daarna "bakwerk" te doen. Ik heb geen 'modern dressuur' zadel, mijn kleine wrongen zijn kniewrongen, en mijn dijbeen is vrij.
Ik kan dus in de verlichte zit in mijn dressuurzadel (zo heb ik Knollie ook ingereden) de nadruk ligt voor mij op het verplaatsen van mijn gewicht (meer steun op knieën en beugels) niet op 'bekken uit het zadel', dus hoef ik mijn beugellengte ook niet in te korten. ("Het gemak dient Janneke...")
Nu met westernzadel niet meer van toepassing maar met Engelse zadels was het afhankelijk van het paard. Alles relaxed dan zoals ze zijn. Is het er 1 die t wat spannend vind oid dan 1 korter.
Net zolang als in de bak. Ik rijd graag wat langer. Krijg echt pijnlijke benen als ik ze koeter maak
MyWishMax
Geplaatst: 29-08-24 10:45
Dressuurzadel en de beugels blijven gelijk. Ook al zit ik zelfs voor dressuur vrij lang, kan nog steeds een verlichte zit doen zoals die hoort, dus wel uit het zadel.
Kan ze niet korter maken, dat doet pijn en ik druk gewrichten uit de kom