Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:De mijne is ook een Andalusiër, haar ouders zijn wel beide PRE, maar hetzelfde verhaal, door import zijn er geen papieren meegekomen oid en zo kon het veulen niet ingescrhreven worden. Op zich maakt dat niet uit, op papier kan je niet rijden. Enige dat je hebt is dat het "leuker" is om te zeggen dat je een PRE hebt dan dat je een Andalusiër hebt.
PRE is in principe "puur ras", bij paarden zonder papier heb je het risico dat er minder gekeken is hoé er gefokt is ...
Elisa2 schreef:Pfft..Ja in Spanje gaan ze er soms gruwelijk mee om helaas.
Maar bij KS hebben ze vaak pijn dus dat vertekend het karakter wel denk ik.
Het zijn vaak paarden voor mensen met gevoel. En natuurlijk wisselen de karakters wel onderling. Ieder paard is anders. Maar dat is sowieso de gok die je neemt bij het kopen van een onbeleerd paard.
Waidida schreef:Elisa2 schreef:Pfft..Ja in Spanje gaan ze er soms gruwelijk mee om helaas.
Maar bij KS hebben ze vaak pijn dus dat vertekend het karakter wel denk ik.
Het zijn vaak paarden voor mensen met gevoel. En natuurlijk wisselen de karakters wel onderling. Ieder paard is anders. Maar dat is sowieso de gok die je neemt bij het kopen van een onbeleerd paard.
Inderdaad, ik bedoel daarmee niet dat hij een slecht karakter heeft, maar zijn gedrag is niet normaal. Heeft op zijn neus ook heel veel littekens van een serreta en op de flanken van sporen. Ik zal het nooit begrijpen
Waidida schreef:Wij zijn eergisteren bij de andalusier gaan kijken maar hebben beslist hem niet te kopen. Behalve dat hij echt nog extreem puppypaard was en enorm smalle schoudertjes had was de bouw niet echt wauw en toonde hij best nog wel wat hengstengedrag. Wat me vooral ook echt tegenhield was de erg korte rug, ik zag mezelf in de toekomst als problemen hebben om een goed passend zadel te vinden.