Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arual91 schreef:Hoi! Ik ben nog een ‘broekie’ in de paardenwereld en heb laatst een begeleidde buitenrit voor beginners van 2 uur gedaan. Dit vond ik zo leuk dat ik nu ben gaan lessen. Meteen de eerste les kreeg ik een super goede zitles waarbij ik moest lichtrijden (tenminste, dat was de bedoeling haha) met m’n armen wijd etc. Had echt niet verwacht zo snel in draf te mogen. Mijn doel is om uiteindelijk geregeld gevorderde buitenritten te kunnen doen bij maneges die dit aanbieden. Geen idee of dit mij maanden of jaren gaat kosten voor dit mogelijk is, maar ik wil er echt voor gaan! Ik ben in de 30 en weet uberhaupt niet of ik te oud ben om het nog vanaf 0 af aan te leren..
Zijn er hier ruiters zonder eigen (verzorg)paard die geregeld buitenritten doen? En hoelang duurde het voordat je als gevorderde mee kon? Tips welkom! Groetjes een nog ietwat onzekere maar enthousiaste beginneling
Cambionn schreef:Ik wil nog wel ff toevoegen. Bij de gevoorderde ritten van The Mill Ranch krijg je ook paarden waar je echt moet wat moet doen omtrent rechtrichten, ze op de achterhand houden, etc. Dit moet je zelf wel beetje kunnen merken en uitvoeren (het is immers geen les waar ze het je uitleggen, het is een rit waarbij je het niveau hoort te hebben om mee te komen). Ook moet je wel zelfstandig kunnen rijden en opletten/reageren op je omgeving want ze zijn in de gevoorderde ritten niet zo strikt met het bij elkaar blijven noch wordt er gezegd wat ze gaan doen.
Captain schreef:Wellicht dat ik het de term rechtrichten verkeerd gebruik, mijn fout. Maar ik heb wel eens een paard gehad dat echt niet recht liep als je er niks voor deed die je dus wel recht moest houden met rijden. Toen het met het na borrelen ter sprake kwam kreeg ik te horen "ja dan moet je rijden, en wat meer moeite doen". Gister een paard dat ik nog best lastig vond, die had moeite met de achterhand blijven gebruiken en met balans. Had vooraf ook al instructie gekregen teugels niet te kort te nemen omdat ze snel achter het bit kruipt en de rug dan wegdrukt. Kreeg achteraf hetzelfde te horen "dan moet je rijden, en meer moeite doen". Paardje was nog jong zei ze. Er wordt gewoon wel vanuit gegaan dat je met dat soort dingen een beetje kan omgaan als je je inschrijft voor die ritten en niet het paard 2 uur schuin laat lopen of de rug laat wegdrukken.Cambionn schreef:Ach hou op. Dat heb ik nog nooit gezien als ik ze tegen kom. Zou ook wat zijn dat jij als betalende ruiter hun paarden moet gaan rechtrichten.Ik wil nog wel ff toevoegen. Bij de gevoorderde ritten van The Mill Ranch krijg je ook paarden waar je echt moet wat moet doen omtrent rechtrichten, ze op de achterhand houden, etc. Dit moet je zelf wel beetje kunnen merken en uitvoeren (het is immers geen les waar ze het je uitleggen, het is een rit waarbij je het niveau hoort te hebben om mee te komen). Ook moet je wel zelfstandig kunnen rijden en opletten/reageren op je omgeving want ze zijn in de gevoorderde ritten niet zo strikt met het bij elkaar blijven noch wordt er gezegd wat ze gaan doen.Daarbij heeft dat vrij weinig nut als een dag later er weer een "beginner" op zit.