Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dieuwke_ schreef:In/rond Exloo zijn ze zeker wel gespot, niet heel lang geleden nog.
Oefenterrein Marnewaard heeft ruiterpaden, daar zitten geen wolven.
Loran_Nolen schreef:de titel geeft het al wel aan,
Maar waar kun je nou echt even fijn met je paard (en/of pony) lekker naar buiten?
Gezien momenteel overal eigenlijk wel de Wolf opduikt, en ik graag mijn heren bescherm, zoek ik een fijne, mooie plek.
Tevens waar je ook je auto+trailer makkelijk neer kan zetten (en weer uit kan draaien).
Als ik af en toe met de fiets mee kan, als 1 van mijn kids wil rijden, dan is dat een hele fijne bijkomstigheid!
Ik had Borgerswold al in gedachten, maar vanwege blauwalg wil ik daar niet heen met mijn dochter en hun pony.
Wellicht kunnen wij elkaar hier helpen met mooie plekken/overzichten enz.
Hobbyhorse schreef:Had ik nog niet van gehoord eerder van deze , waar zou je dan ergens parkeren en is er ergens een kaart met ruiterpaden?
carika schreef:Loran_Nolen schreef:de titel geeft het al wel aan,
Maar waar kun je nou echt even fijn met je paard (en/of pony) lekker naar buiten?
Gezien momenteel overal eigenlijk wel de Wolf opduikt, en ik graag mijn heren bescherm, zoek ik een fijne, mooie plek.
Tevens waar je ook je auto+trailer makkelijk neer kan zetten (en weer uit kan draaien).
Als ik af en toe met de fiets mee kan, als 1 van mijn kids wil rijden, dan is dat een hele fijne bijkomstigheid!
Ik had Borgerswold al in gedachten, maar vanwege blauwalg wil ik daar niet heen met mijn dochter en hun pony.
Wellicht kunnen wij elkaar hier helpen met mooie plekken/overzichten enz.
Geen antwoord op jou vraag ...
Maar als je niet het water in gaat heb je toch geen last van blauwalg?
pillow schreef:Hier in het DFW zijn 18 wolven en er wordt volop paard gereden. Tot nu toe 1 x een confrontatie met een ruiter geweest. Ik woon er en rijd en fiets veel in het bos, nog nooit een wolf gezien. Dus om nou speciaal een wolfvrij gebied te zoeken?
Texas02 schreef:Rond de Blauwestad kun je prachtig rijden, en de trailer kun je ruim parkeren aan de Zuiderringdijk in Oostwold (doorrijden tot vlak voor de brug, kan niet missen). Er zit ook een strandje waar je met paard het water in kan en mag. Dat zou ik een keertje voor je op moeten zoeken als ik op de laptop ben met google maps streetview, ik kom er met de gewone google maps op de telefoon niet uitEen wolf heb ik hier nog niet gezien in de omgeving, en ook nog niet van gehoord. Of ze er dan gegarandeerd niet zijn weet ik natuurlijk niet.
Zebrastreep schreef:Baloerveld , maar zwemmen met je paard is daar niet mogelijk. Er zijn wel kleine meertjes het is niet de bedoeling dat je daarin gaat zwemmen. Is ook geen aanrader de kanten zijn te steil en ik zou ook niet weten hoe diep het is ook hoe de bodem loopt.
Geen gevestigde wolven. Ik ben er zelf nog niks tegengekomen en mijn stalgenoten ook niet.